تهیه 23 سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله افتخار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 23 سند توسعه محصولات کشاورزی و زیر بنایی در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.

تهیه 23 سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- غلام حیدر زورقی اضافه کرد: کشاورزی بر پایه دانش نوین و استفاده از تجارب کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.

وی بهره برداری صحیح از محصولات کشاورزی را مهم دانست و اعلام کرد: در سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه های بلند مدت وجود دارد که انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: 23 سند توسعه محصولات کشاورزی و زیر بنایی در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، نخیلات، پسته، میوه های گرمسیری، گیاهان دارویی، پرورش شتر را از جمله موارد این سند عنوان نمود و به تشریح برنامه های این نهاد در این حوزه ها پرداخت.

وی با اشاره به میزان فراوری پسته در سیستان و بلوچستان گفت: فراوری پسته در این استان از هفت هزار و 456 تن سال 95 هم اینک به هشت هزار و 800 تن رسیده است.

زورقی اظهار کرد :2 هزار و 142 نفر به طور مستقیم و چهار هزار و 284 نفر به طور غیر مستقیم در بخش پسته مشغول به فعالیت هستند.

وی اعلام کرد: 148 هزار و 460 تن میوه گرمسیری پارسال در سیستان و بلوچستان فراوری شده که این امر اشتغالزایی هزار و 520 نفر به طور مستقیم و سه هزار و 40 نفر به طور غیر مستقیم را فراهم نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت :750 هزار نفر شتر در این استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت های خوب منطقه می توان صادرات نیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: 50 درصد شترهای سیستان و بلوچستان پلاک گذاری شده و بقیه نیز در حال اجرا است.

زورقی به ظرفیت های سیستان و بلوچستان در بخش گیاهان دارویی اشاره نمود و گفت: از فراوری هزار و 12 تن گیاه دارویی سال 95 به 15 هزار و 179 تن در سال 97 رسیده ایم که این امر موجب اشتغال هزار و 376 نفر به طور مستقیم و پنج هزار و 504 نفر به طور غیر مستقیم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 205

به "تهیه 23 سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه 23 سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید