تورهای تخصصی پرنده نگری خبرنگاران

به گزارش مجله افتخار، همه چیز از آنجا شروع شد که ما هم هوس شکار به سرمان زد، اما اینبار نه با تفنگ بلکه با دوربین! لذت بردن ما از طبیعت، اسیر کردن و صدمه زدن به آن نیست، مشاهده است. دیدن از پرندگانی که آزادانه می چرخند و ما فقط از پشت دوربین هایمان آن ها را شکار می کنیم، شکاری بدون درد و آسیب!!!

تورهای تخصصی پرنده نگری خبرنگاران

پرنده نگری چیست؟

واژه پرنده نگری یا bird watching اولین بار از عنوان کتابی از ادموند سلوز در سال 1901 پدیدار شد. پرنده نگری در آمریکا در ابتدا و اواسط قرن بیستم در سواحل شرقی آمریکا آغاز شده و در حدود 4 درصد از آمریکایی ها تا سال 1970 پرنده نگری را به عنوان یک سرگرمی دنبال می کردند و این تا اواسط دهه 80 به حدود 11 درصد رسید. چیزی در حدود 10،000 پرنده در دنیا وجود دارد که افراد کمی هستند که بیش از 7،000 گونه از آن ها را دیده باشند. بعضی از پرنده نگران زندگی شان را صرف مشاهده تمامی گونه های پرنده در دنیا می کنند و بعضی از آن ها حتی جان خود را بر سر این سرگرمی از دست داده اند.

تورهای تخصصی پرنده نگری خبرنگاران

فصل که عوض می شود، فصلی تازه در سفرهای ما فرا می رسد. تورهای پرنده نگری خبرنگاران که در 6 ماه دوم سال اجرا می شود، رنگی تازه به خود گرفته است. در این نوشتار برای علاقه مندان به طبیعت گردی، پنج تور برتر و پرطرفدار پرنده نگری را معرفی می کنیم:

1. تالاب عشق آباد ورامین

نزدیک ترین مقصد پرنده نگری برای شهروندان تهرانی تالاب بی نظیر عشق آباد است. علاوه بر اینکه این تور، برنامه ترکیبی بسیار مناسبی است برای همسفرانی که در عین طبیعت گردی، نمی خواهند سفرشان از آثار فرهنگی و تاریخی خالی باشد.

در تور تالاب عشق آباد، صبح به دیدار از پرنده های زیبای تالاب می پردازیم. پس از صرف ناهار، به سمت شهرری خواهیم رفت. بازدید از آتشکده ری، برج طغرل و چشمه علی دیگر برنامه های ماست. بعد از گشت ری، به سمت تهران خواهیم آمد.

برای اطلاعات بیشتر به تور تالاب عشق آباد مرجعه کنید.

2. تالاب میقان اراک

تور یک روزه تالاب میقان، فرصتی مناسب است برای کسانی که مشغله کاری، اجازه سفر چندروزه را به آن ها نمی دهید. در این برنامه صبح به سمت اراک رفته و از پرندگان مهاجر تالاب میقان دیدن می کنیم. پس از تالاب، برنامه بازدید از موزه حمام چهارفصل و بازار سنتی اراک را خواهیم داشت. سپس به سمت تهران بازمی گردیم.

برای اطلاعات بیشتر به تور تالاب میقان مرجعه کنید.

3. پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر

در این تور 2 روزه، علاوه بر پرنده نگری در تالاب امیرکلایه گیلان در روز اول، از پرندگان مهاجر پارک ملی بوجاق نیز دیدن می کنیم. بازدید از موزه چای و مقبره کاشف السلطنه لاهیجان، بازدید از پل چوبی و نیزار کیاشهر و قایق سواری در تالاب نیلوفر از برنامه های دیگر تور پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر است. اقامتمان هم در اکولوژ گیله بوم قاسم آباد خواهد بود و میزبانان، اجرای موسیقی زنده قاسم آبادی را به ما هدیه می دهند.

برای اطلاعات بیشتر به تور پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر مرجعه کنید.

4. تالاب میانکاله و دشت ناز

مانند هرسال شمارا به بهشت پرندگان ایران دعوت می کنیم؛ میانکاله. سفری 2 روزه و به یاد ماندنی که در روز اول به دشت ناز می رویم و گوزن زرد ایرانی را مشاهده می کنیم. بعد از دشت ناز، مقصد بعدی ما باغ عباس آباد بهشهر است. دیدار از دریاچه و چهارطاقی هشت جرزی برای همه لذت بخش است. بعد از دیدار از بقایای باغ دوره صفوی، به هتل می رویم. صبح زود برای شکار پرندگان با دوربین به تالاب میانکاله می رویم، از میان تالاب تا ساحل دریای خزر پیاده روی خواهیم کرد و سپس به تهران بازمی گردیم.

برای اطلاعات بیشتر به تور تالاب میانکاله و دشت ناز مرجعه کنید.

5. تالاب کانی برازان تا قوری گل

سفر به خطه آذربایجان به تنهایی مجذوب کننده و لذت بخش است و هنگامی که رنگ طبیعت گردی به خود می گیرد، بی نظیر تر می شود. این سفر 2.5 روزه، با حرکت به سمت تبریز آغاز می شود، در تبریز به تالاب قوری گل می رویم، بعد از دیدن پرنده های مهاجر، سری هم به روستای دیدنی کندوان می زنیم. روز بعد نیز به پرنده نگری و دیدن گونه های کمیاب پرندگان در تالاب کانی برازان خواهیم رفت و سپس به تهران باز میگردیم.

برای اطلاعات بیشتر به تور تالاب کانی برزان تا قوری گل مرجعه کنید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2090

به "تورهای تخصصی پرنده نگری خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای تخصصی پرنده نگری خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید