طراحی بیرونی ویلا: توضیحات نرگس آبیار درباره دکور سریالش در باغ عفیف آباد شیراز

به گزارش مجله افتخار، ایسنا/ این خبر پیرامون توضیحات نرگس آبیار درباره دکور سریالش در باغ عفیف آباد شیراز برای شما نوشته شده است.

طراحی بیرونی ویلا: توضیحات نرگس آبیار درباره دکور سریالش در باغ عفیف آباد شیراز

جهت دریافت خدمات طراحی بیرونی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نرگس آبیار پس از واکنش رسانه ها، فضای مجازی و مطالبه مردمی با راه اندازی کارزاری که از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استاندار فارس درخواست توقف سریع ساخت و ساز در محوطه باغ عفیف آباد را داشت، با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی در اینستاگرام ضمن اشاره به اینکه سووشون رمان شاخص سیمین دانشور و یکی از شاهکارهای ادبی ایران است و حدود یک سال و نیم پیش رایت این کتاب را خریده تا براساس آن فیلمنامه بنویسد و سریالی بسازد، درباره ساخت دکور برای این سریال در باغ تاریخی عفیف آباد شرح داد: علیرغم نظر گروه فراوری که بصرفه نبود این سریال را در شهر شیراز کار کنیم و بهتر بود در تهران کار کنیم، اصرار کردم در شیراز این سریال ساخته گردد، بخاطر آنکه معماری و اتمسفر شیراز بتواند در سریال نشان داده و ثبت گردد.

به نظرم، تهران و شهرکهای سینمایی برای تهران قدیم ساخته شده و معماری شیراز بسیار متفاوت، عجیب و شگفت انگیز است و سریال سووشون که مال شیراز است باید در این شهر با بناهایی متعلق به همان دوره فیلمبرداری میشد.

او اضافه نمود: از بین باغ هایی که دیدم، ضلع جنوبی باغ عفیف آباد مناسب تر بود تا یکی از خانه های سریال را آنجا داشته باشیم و در جاهای دیگر، دنبال سایر خانه های این سریال هستیم. تنها خانه ای که احتیاج به سازه پرتابل دارد باغ عفیف آباد بود و خانه های دیگر اصلا چنین احتیاجی ندارند و خود به خود کامل هستند. در نتیجه، به دیواری احتیاج داشتیم، چون باغ عفیف آباد خیلی بزرگ است. این دیوار پی ندارد. یک حوض احتیاج داشتیم که زیر آن پلاستیک ضخیم کشیده شده (حوض روی آن ساخته شده) که کاملا برداشته می گردد.

دو گوشواره برای ایوان ساخته شد که براساس نظر طراح صحنه بود که من همینطوری آنجا را پسندیده بودم، اما طراح صحنه خواستند که به ایشان اعتماد کنم. طرح را ارائه دادند. گفتم اگر مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در آن جا داده می گردد و آسیبی به بنا نمی زند و پرتابل است، این کار انجام گردد، ولی منوط به این است که همه جوانب برای این که بنا ماندگار بماند و هچی آسیبی به آن وارد نگردد، درنظر گرفته گردد.

آبیار ادامه داد: روی بنا پلاستیک و پارچه کشید شد. گوشواره ها را بنا کردند که روی اسکلت فلزی است و با زمین یک متر فاصله دارد و اطراف آن را بلوک سیمانی چسباندند که از دیوار هم 20 سانتیمتر فاصله دارد. کارشناسان مختلفی بازدید کردند و گفتند هیچ ضرر و آسیبی برای باغ و عمارت عفیف آباد وجود ندارد. داخل عمارت را هم که اصلا دست نزدیم.

این کارگردان سینما گفت: با این وجود، بخاطر اینکه خودم یک فعال میراث فرهنگی هستم و دغدغه میراث فرهنگی دارم و سالها برای سرزمین اجدادی ام ابرندآباد در یزد کوشش کردم و برای منطقه ها دیگر هم پست (مطلب در فضای مجازی) گذاشته ام و از اینکه مردم دغدغه میراث دارند و می خواهند اثری پایدار بماند، حمایت نموده ام، به احترام مردم که نگران اند به باغ عفیف آباد و بنا آسیبی برسد، آن دو گوشواره الحاقی برداشته می گردد و آنها را در دکورهای دیگر استفاده می کنیم.

آبیار سپس این شرح را اضافه نمود: من یک کارگردان هستم، باید حواسم به کارگردانی خودم باشد. وقتی فیلمی ساخته می گردد انگار یک سازمان درحال کار است، بنابراین وظایف گرفتن مجوز و نامه نگاری با ادارات مختلف و پیشبرد این مسائل برای ساخت بنا و الحاقات و دکور و مکان با گروه فراوری است و آن گروه همه این کارها را انجام می دهد و کاگردان یک نفر از این گروه است و طرحی را که می خواهد مطرح می نماید و درباره آن نظر می دهد.

او بعلاوه اعلام کرد: امیدوارم با ساخت این سریال، ذره ای از تاریخ و فرهنگ مردم شیراز و معماری شگفت انگیز این شهر را معرفی کنیم. شیراز شهر جهانی است و همه مردم جهان آن را می شناسند، ولی با تخت جمشید. آنها وارد خانه های شیراز نشده اند، با آن معماری شگفت انگیز تو در تو، با آن ظرافت و نقاشی های عجیب و غریب آشنا نشده اند. امیدوارم با ساخت این سریال گوشه ای از این معماری شگفت انگیز را در کار داشته باشیم و بعلاوه آداب و رسوم و فرهنگ را، ولی به همدلی و یاری همه مردم احتیاج داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1928

به "طراحی بیرونی ویلا: توضیحات نرگس آبیار درباره دکور سریالش در باغ عفیف آباد شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی بیرونی ویلا: توضیحات نرگس آبیار درباره دکور سریالش در باغ عفیف آباد شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید