حجت الله ایوبی از سفر چین بازگشت

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران: حجت الله ایوبى معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایى که براى بازدیدى رسمى و سه روزه به کشور چین سفر نموده بود بامداد یکشنبه به تهران بازگشت.

حجت الله ایوبی از سفر چین بازگشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، حجت الله ایوبى معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایى که براى بازدیدى رسمى و سه روزه به کشور چین سفر نموده بود بامداد یکشنبه به تهران بازگشت.

این دعوت در پاسخ به دیدار رسمى معاون وزیر و رییس سازمان سینمایى، امور مطبوعات و رادیو تلویزیون این کشور در شهریور سال گذشته به تهران انجام شد. در سفر مقام چینى و هیات عالى رتبه این کشور به تهران پیش نویس تفاهم نامه گسترش همکارى هاى سینمایى دو کشور به امضا رسید و طى بازدید رییس سازمان سینمایى، در خصوص زمینه هاى این همکارى ها قدم هاى موثرى برداشته و مقرر شد متن تفاهم نامه جامع دو کشور در همین زمینه، پس از بررسى و تدوین نهایى شهریور سال جارى به امضا برسد.

نخستین جلسه حجت الله ایوبی و آرش امینی با حضور معاون مدیر کل اجرایى وزارت خانه و مدیران کل همکارى هاى بین المللى، نظارت بر فراوریات مشترک و مدیر بخش آسیایى سینماى چین برگزار گردید. در این جلسه به تفصیل در خصوص راه هاى عملى فراوری آثار سینمایى مشترک بین دو کشور، حمایت اکران متقابل فراوریات سینمایى و برگزارى هفته هاى فیلم مذاکره شد.

اهم نتایج این نشست حمایت سازمان سینمایى چین از کمپانى shine work در فراوری فیلم راه شائولین با بنیاد سینمایى فارابى، برگزارى هفته فیلم و در کنار آن بازار فیلم ایران در چندین استان و گشایش بخش ویژه مرور سینماى ایران در فستیوال راه ابریشم بود.

در ادامه حجت الله ایوبى طى جلسه اى با رییس سازمان سینمایى و رادیو تلویزیون چین -sarft- به بررسى صندلی سینماى دو کشور پرداخته و بر لزوم استفاده از تجربیات طرفین در بالا بردن میزان مخاطبان سینما تاکید کردند.

گفتنی است که چین توانسته با به کارگیرى پنجاه هزار دستگاه سیستم پخش فیلم دیجیتال سیار، دورترین و محروم ترین شهرها و روستاهاى کشور را که فاقد سینما هستند، تحت پوشش اکران سراسرى فیلم هاى سینمایى قرار دهد که این امر تجربه موثری در بالابردن مخاطبان سینما به شمار می رود.

با توجه به آمار حاصل از این تجربه پیروز، از کمپانى فراوری و راه اندازى سینماى سیار و سامانه کنترل مرکزى آن بازدید شد و مقرر شد با توجه به امکان بهره برداری از این وسیله در روستاها و مناطق فاقد سالن سینما ، تبادلات اطلاعاتی و فنی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

در ادامه این بازدید رسمى، برنامه سفر به استان هنان و بازدید از معبد شائولین و مذاکره با شان شن، راهب بزرگ معبد با همراهى رییس کمپانى فیلم سازى shine work پیش بینى شده بود. استان هنان چین با یکصد میلیون جمعیت،مرکز و مبدا پیدایش ورزش هاى رزمى در چین است و هر ساله میلیون ها نفر علاقه مندان به این رشته ى ورزشى از سراسر دنیا براى بازدید وگذراندن دوره هاى مختلف تکمیلى به این استان سفر مى نمایند. در بدو ورود، استان دار هنان در حضور مقامات محلى در فرودگاه جانژو ضمن استقبال رسمى از هیات ایرانى با اشاره به جمعیت صد میلیونى استان و علاقه ى وافر مردم آن به هنرهاى رزمى، فراوری فیلمى با موضوع معبد شائولین را ایده اىجذاب توصیف کرد و آمادگى استان را براى همکارى در کلیه زمینه ها اظهار داشت.

در ادامه و ضمن دیدار رییس سازمان سینمایى با راهب بزرگ معبد، وى با اشاره به تاریخچه هزار و پانصد ساله این معبد، به تفصیل در خصوص مستندات موجود در خصوص اصلیت و ریشه ایرانى بنیانگذار مجموعه شائولین، ساخت فیلم سینمایى با کشور ایران را در زمینه این واقعیت تاریخى،ابتکارى جذاب ارزیابى نموده و همکارى همه جانبه این مجموعه را براى ساخت قریب الوقوع این فیلم، به اطلاع رئیس سازمان سینمایی رساند.

پس از برگزارى چند جلسه در زمینه نسبت و نوع مشارکت دو کشور در فراوری این فیلم با رییس و مسئولان کمپانى Shine Work، طرفین به نقطه نظرات مشترکى در این زمینه دست پیدا کردند و مقرر شد در ادامه بنیاد سینمایى فارابى به عنوان طرف قرارداد از سوى ایران، ادامه مباحث را تا شروع فراوری قریب الوقوع فیلم دنبال کند.

نخستین گام های فراوری فیلم راه شائولین در زمان برگزارى بخش بین الملل سى و سومین جشنواره بین المللى فیلم فجر در اردیبهشت امسال برداشته شد که در نهایت منجر به امضاى پیش نویس قرارداد فراوری بین بنیاد سینمایى فارابى و شرکت شاین ورک چین شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 609

به "حجت الله ایوبی از سفر چین بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجت الله ایوبی از سفر چین بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید