حمله هکری بی سابقه به 150 سازمان در سراسر دنیا

به گزارش مجله افتخار، مایکروسافت مدعی شده یک گروه هکری روس که عامل حملات ویرانگر به شرکت آمریکایی سولارویندز بوده، این بار حملات سایبری گسترده ای را به 150 شرکت در دنیا انجام داده است.

حمله هکری بی سابقه به 150 سازمان در سراسر دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، مایکروسافت می گوید این گروه هکری نوبلیوم نام دارد و فعالیت مخرب آن در هفته گذشته تشدید شده است.

کرملین هرگونه ارتباط خود با این نوع حملات هکری را تکذیب نموده و مایکروسافت باید به سوالات زیادی در این زمینه پاسخ دهد و از جمله شرح دهد که بر چه مبنایی حملات یادشده را با روسیه مرتبط دانسته است.

طرح این ادعاها به فاصله سه هفته از زمان برگزاری ملاقات برنامه ریزی شده بایدن و پوتین می تواند تنش های تازه ای در روابط دو کشور ایجاد کند.

مایکروسافت تصریح نموده که هکرهای نوبلیوم دهها نهاد دولتی، موسسات مشهور علمی و تحقیقاتی، شرکت های مشاوره ای و سازمان های غیردولتی را هدف حملات خود قرار داده اند. این حمله به وسیله ارسال بیش از سه هزار ایمیل فریبنده فیشینگ صورت گرفته است.

25 درصد سازمان های هک شده در حوزه هایی همچون توسعه بین المللی، فعالیت های انسان محبت آمیز و حقوق بشری و غیره مشغول به کار هستند و بخش زیادی از آنها نیز در حوزه سیاست خارجی فعالیت می نمایند. این هکرها در مجموع 24 کشور را هدف گرفته اند که بیشترین سهم متعلق به آمریکا است.

https://www.cnbc.com/2021/05/28/russias-nobelium-using-usaids-email-system-for-hack-microsoft-says.html

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1617

به "حمله هکری بی سابقه به 150 سازمان در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکری بی سابقه به 150 سازمان در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید