حمل و نقل عمومی در آلمان به چه شکل است؟

به گزارش مجله افتخار، آلمان سیستم حمل و نقل بسیار کارآمدی دارد که شامل قطارهای سریع السیر، سیستم های مدرن مترو شهری، اتوبوس های تمیز، تراموا و تاکسی های مجوز دار است.

حمل و نقل عمومی در آلمان به چه شکل است؟

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

علاوه بر این فرصت های زیادی برای استفاده از دوچرخه هم وجود دارد هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان، به خصوص وقتی با بیشتر کشورهای شمال و غرب اروپا مقایسه می گردد، نسبتاً پایین است. اگر زبان انگلیسی بلد نیستید ضروری است قبل از استفاده از این سیستم حمل و نقل کمی بیشتر بدانید.

مطلب امروز ما اطلاعات خوبی درباره هزینه حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف آلمان در اختیارتان می گذارد.

هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان

معمولا برای کسانی که داخل شهرها زندگی می نمایند و کسانی که به آلمان مهاجرت نموده اند و در خارج از شهرها هستند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انتخاب واضح و آشکاری است. شهرهای عظیم آلمان سیستم های بسیار کارآمدی دارند که از خدمات تراموا، قطارهای سریع السیر و اتوبوس استفاده می نمایند. متروهای داخل شهری در آلمان U-Bahn (سیستم قطار زیرزمینی) نامیده می گردد و به قطارهای رو زمینی که در حومه شهرها حرکت می نمایند S-Bahn گفته می گردد.

قطارهای منطقه ای به اسم RE (regional express) (قطار سریع السیر منطقه ای) و یا RB (regional Bahn) (قطارهای زیرزمینی منطقه ای) شناخته می شوند. قطارهای بین شهری نیز IRE (interregio-express) یا ICE (intercity express) نامیده می شوند.

آیا حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان است؟

با اینکه دولت آلمان از حمل و نقل عمومی به اسم راهی برای یاری به مبارزه با آلودگی هوا استفاده می نماید؛ اما در حال حاضر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان نیست. با این وجود یارانه زیادی به بخش حمل و نقل اختصاص داده می گردد و هزینه های U-Bahn ، S-Bahn ، تراموا و اتوبوس در شهرهای عظیم آلمان در مقایسه با لندن، پاریس و زوریخ بسیار ارزانتر است.

برای پایین نگه داشتن هزینه های حمل و نقل عمومی در آلمان کوشش های مداومی انجام می گردد. حتی دانشجویان، مسافران عادی و بچه ها می توانند با تخفیف بیشتری به سیستم حمل و نقل عمومی این کشور دسترسی پیدا نمایند.

هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان چقدر است؟

قیمت اتوبوس و مترو در آلمان ارزان و بعلاوه قابل مقایسه با یکدیگر است (مثلا هزینه استفاده از مترو از اتوبوس بیشتر نیست). هزینه بلیط های تک نفره اتوبوس، تراموا یا مترو معمولاً بین 1 تا 2 یورو است. قیمت کارت های سفر ماهانه نیز معمولاً حدود 80 تا 90 یورو است.

هزینه استفاده از قطارهایی که بین شهرهای عظیم آلمان رفت و آمد می نمایند کمی گران تر است. به اسم مثال قطار برلین به مونیخ، به خصوص اگر برای روز آن را رزرو کنید یا بخواهید صبح زود سفر کنید، گران است. ولی بلیط های آف- پیک (off-peak) را می توانید از قبل با 20 یورو کمتر از هزینه عادی اش برای سفرهای بین شهری تهیه کنید.

هزینه بلیط ماهانه اتوبوس در آلمان چقدر است؟

معمولا ساکنان شهرهای عظیم ترجیح می دهند کارت سفر ماهانه خریداری نمایند خدمات ریلی، اتوبوس و تراموا را پوشش می دهد (و حتی در شهرهایی مانند برلین خدمات استفاده از کشتی را هم شامل می گردد!). هزینه بلیط های ماهانه اتوبوس در بعضی از شهرهای عظیم آلمان به توضیح زیر است:

  • مونیخ 66 یورو
  • برلین 81 یورو
  • فرانکفورت 89 یورو
  • هامبورگ 83 یورو
  • کلن 91 یورو
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1652

به "حمل و نقل عمومی در آلمان به چه شکل است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در آلمان به چه شکل است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید