خبرنگاران انگلیس اقدام روسیه را در اخراج دیپلمات های اروپایی ناپخته خواند

به گزارش مجله افتخار، تهران- خبرنگاران- وزیر امورخارجه انگلیس اخراج دیپلمات کشورهای اروپایی توسط روسیه را تلاشی ناپخته برای منحرف کردن افکار خواند.

خبرنگاران انگلیس اقدام روسیه را در اخراج دیپلمات های اروپایی ناپخته خواند

با ما سفر کنید و با قیمت تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش بامداد شنبه خبرنگاران، دومینیک راب در پیغام توییتری نوشت: اخراج دیپلمات های آلمانی، لهستانی و سوئدی از روسیه کوشش خام مسکو برای منحرف کردن توجه ها از هدف قرار دادن رهبران مخالف، معترضان و روزنامه نگاران است.

وزیر امورخارجه انگلیس اضافه کرد: ما در برابر این اقدام غیر موجه با دوستان اروپایی همبستگی داریم.

به نوشته راب، پس از مسمومیت ناوالنی، این آخرین رخداد در یک سری اقدامات است که نشان می دهد دولت روسیه به قوانین بین المللی پشت نموده است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز رفتار مسکو در برابر الکسی ناوالنی منتقد کرملین را از مسمومیت تا دستگیری و اخراج دیپلمات های خارجی محکوم کرد.

مکرون در نشست مجازی شورای دفاع و امنیت فرانسه و آلمان گفت: با سه کشوری که دیپلمات های آنان اخراج شدند اظهار همبستگی می کنم.

وزارت امورخارجه روسیه روز آدینه در بیانیه ای اظهار داشت که دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک نمایند.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: دیپلمات های شرکت نماینده در اعتراضات در روسیه مطابق کنوانسیون وین سال 1961 در خصوص مناسبات دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناخته شده و به آنها اعلام شده است که در آینده نزدیک باید روسیه را ترک نمایند.

در این بیانیه آمده است: طرف روسی انتظار دارد که مراکز دیپلماتیک سوئد، لهستان و آلمان و کارکنان این مراکز در آینده معیارهای بین المللی را بطور کامل رعایت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1408

به "خبرنگاران انگلیس اقدام روسیه را در اخراج دیپلمات های اروپایی ناپخته خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس اقدام روسیه را در اخراج دیپلمات های اروپایی ناپخته خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید