خبرنگاران برق 60 روستای مهاباد وصل شد

به گزارش مجله افتخار، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره توزیع برق مهاباد گفت: برق 60 روستای این شهرستان که به علت کولاک شدید دچار قطعی شده بود، با تلاش ماموران این اداره وصل شد.

خبرنگاران برق 60 روستای مهاباد وصل شد

جلال زایر شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی از اواسط هفته گذشته و به سبب بارش برف و باران، کولاک و ورزش باد به نسبت شدید برق 60 روستای مهاباد واقع در محورهای جاده سردشت و جهت برهان دچار مشکل و قطعی شده بود.

وی ادامه داد: پرسنل اداره برق در شبانه روز گذشته با فعال کردن اکیپ های سه نفره در جهتهای ذکر شده توانستند طی سه روز گذشته برق محورهای اصلی را با رفع پارگی و شکستگی تیرها وصل کنند.

رییس اداره توزیع برق مهاباد با بیان اینکه هم اکنون جریان برق تنها 6 روستای این شهرستان قطع است، گفت: برق چهار روستای میر، آفان، سرو و برایمه که در مجموع کمتر از 40 خانوار دارند، به علت مسدود بودن راه دسترسی قطع است و تلاش راهداری برای بازگشایی راه و اعزام اکیپ های تعمیرات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به محض بازشدن راه دسترسی توسط راهداران بلافاصله اقدامات تامین برق در 6 روستای باقی مانده نیز انجام خواهد شد.

بر اثر ورود یک سامانه بارشی قوی که از روز چهارشنبه بسیاری از مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفت، بارش برف و کولاک سبب مسدود شدن راه ارتباطی 45 روستای مهاباد نیز شد که هم اکنون ارتباط تنها 15 روستا با مرکز شهر همچنان قطع است.

میانگین سرعت باد در مهاباد طی این مدت به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 192 روستا در 2 بخش مرکزی و خلیفان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1443

به "خبرنگاران برق 60 روستای مهاباد وصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برق 60 روستای مهاباد وصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید