خبرنگاران تداوم جنایات سعودی ها در یمن با 261مورد نقض آتش بس

به گزارش مجله افتخار، تهران- خبرنگاران- ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته 261 بار آتش بس الحدیده واقع در غرب یمن را نقض کرد.

خبرنگاران تداوم جنایات سعودی ها در یمن با 261مورد نقض آتش بس

پایگاه خبری المسیره آدینه شب به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که 10مورد پرواز هواپیماهای جاسوسی بر فراز شهر الحدیده و مناطق کیلو 16، الدریهمی، حیس، الجبلیه و احداث استحکامات جنگی در الجبلیه و کیلو 16 و نیز بمباران الجیبله توسط هواپیماهای جاسوسی از جمله موارد نقض آتش بس به شمار می رود.

این منبع همچنین 86 مورد حمله توپخانه ای و 160مورد تیراندازی را از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده دانست.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما پس از گذشت 6 سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن سبب شده تا نیروهای مسلح و کمیته های مردمی این کشور با راهنمایی جنبش انصارالله به پیروزی های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن ها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1568

به "خبرنگاران تداوم جنایات سعودی ها در یمن با 261مورد نقض آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم جنایات سعودی ها در یمن با 261مورد نقض آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید