خبرنگاران خیّران 9.5 میلیارد ریال برای راه&zwnjاندازی سی&zwnjتی&zwnjاسکن در اشنویه یاری کردند

به گزارش مجله افتخار، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: خیّران، 9 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و تجهیز ساختمان سی تی اسکن بیمارستان این شهرستان یاری اهدا نموده اند.

خبرنگاران خیّران 9.5 میلیارد ریال برای راه&zwnjاندازی سی&zwnjتی&zwnjاسکن در اشنویه یاری کردند

حسین زرزا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این ساختمان با زیربنای 462 متر مربع در 2 طبقه در محوطه بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهرستان احداث می گردد و مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای احداث آن 13 میلیارد ریال است که همه این مبلغ از سوی خیّران تعهد شده است.

وی گفت: در طبقه اول این ساختمان واحدهای سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق پزشک و در طبقه دوم نیز واحد سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی و واحدهای اداری طراحی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه تاکید نمود: با افتتاح و بهره برداری از این مرکز تمامی نیازهای این شهرستان در این حوزه به طور کامل برطرف شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان و یا سایر شهرستان های همجوار نیست.

زرزا اضافه نمود: خیّران این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 20 میلیارد ریال به بخش های مختلف سلامت یاری اهدا کردند.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید 64 تختخوابی این شهرستان نیز بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا خاتمه سال به بهره برداری می رسد اضافه نمود: این بیمارستان دارای بخش های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی سی یو، آی سی یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، بچه ها، داخلی، جراحی عمومی و قلب خواهد بود.

مام عزیزی اضافه نمود: این بیمارستان از 64 تختخواب به 81 تختخواب افزایش یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقای خوبی خواهد یافت.

شهرستان 75 هزار نفری اشنویه در حال حاضر دارای یک بیمارستان 25 تختخوابی است که 12 پزشک متخصص در آن در حال فعالیت هستند.

تمامی خانوارهای روستایی در این شهرستان هم اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این شبکه قرار دارند و 28 خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان نبی اکرم (ص) و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه هم اکنون در این شهرستان فعال هستند.

اشنویه در جوار مرزهای ترکیه و عراق و در 73 کیلومتری ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1318

به "خبرنگاران خیّران 9.5 میلیارد ریال برای راه&zwnjاندازی سی&zwnjتی&zwnjاسکن در اشنویه یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیّران 9.5 میلیارد ریال برای راه&zwnjاندازی سی&zwnjتی&zwnjاسکن در اشنویه یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید