دانشگاه آکسفورد: ویروس کرونا از مدت ها قبل در دنیا وجود داشته است

به گزارش مجله افتخار، استاد ارشد دانشکده پیگیری شواهد و مدارک پزشکی دانشگاه آکسفورد معتقد است شواهد بیشتری نشان می دهد ویروس کرونا قبل از ظهور در آسیا در جاهای دیگر ظاهر شده است.

دانشگاه آکسفورد: ویروس کرونا از مدت ها قبل در دنیا وجود داشته است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دکتر تام جفرسون، استاد ارشد دانشکده پیگیری شواهد و مدارک پزشکی دانشگاه آکسفورد (CEBM) معتقد است شواهد بیشتری نشان می دهد ویروس کرونا قبل از ظهور در آسیا در جاهای دیگر ظاهر شده است.

نتیجه تحقیقات این دانشگاه آکسفورد حاکی از آن است که ویروس کرونا ممکن است در سراسر دنیا پنهان بوده و در شرایط خاصی فعال گردد و سرچشمه اش چین نباشد.

ویروس شناسان اسپانیایی از شناسایی ویروس کرونا در نمونه های آب فاضلاب جمع آوری شده در مارس 2019 خبر دادند. پژوهشگاه ملی بهداشت عالی ایتالیا گزارشی در وب سایت رسمی خود منتشر کرد که نشان می دهد ماده ژنتیکی کرونا ویروس در نمونه های فاضلاب شهر میلان و تورین در شمال ایتالیا در دسامبر سال 2019 کشف شد. در نمونه آب فاضلاب برزیل در نوامبر سال گذشته نیز اثری از ویروس کرونا پیدا یافت شد.

دکتر جفرسون معتقد است که کرونا ویروس به مدت طولانی در بسیاری از مناطق دنیا وجود داشته، در سطح دنیای خفته بوده و ممکن است با شرایط خاص محیطی فعال گردد.

وی اظهار داشت که مطالعه چگونگی فعال شدن و تغییر یافتن ویروسها بسیار مهم است. وی معتقد است که ویروس کرونا نه تنها توسط ریزقطره ها پخش می گردد، بلکه به وسیله امکاناتی مانند سیستم فاضلاب یا آبریزگاه های عمومی نیز پخش می گردد. اکنون شواهد زیادی نشان می دهد که ویروس در در فاضلابهای بسیاری از مناطق مختلف وجود دارد و احتمال انتقال از راه مدفوع نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1065

به "دانشگاه آکسفورد: ویروس کرونا از مدت ها قبل در دنیا وجود داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آکسفورد: ویروس کرونا از مدت ها قبل در دنیا وجود داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید