کرونا در اروپا؛ از اولین مرگ کرونایی در ایرلند تا اعلام شرایط بحران ملی در مجارستان

به گزارش مجله افتخار، آمارهای رسمی از اولین مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ایرلند و اعلام شرایط بحران ملی در مجارستان از طرف دولت در پی شیوع گسترده این بیماری خبر می دهد.

کرونا در اروپا؛ از اولین مرگ کرونایی در ایرلند تا اعلام شرایط بحران ملی در مجارستان

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا همچنان در اتحادیه اروپا جولان داده و افراد بیشتری را به کام مرگ کشانده و تعداد زیادی را خانه نشین می نماید. بر اساس آمارهای رسمی اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایرلند ثبت شده است. این خبر را وزارت بهداشت ایرلند در دوبلین منتشر کرد.

بر اساس آمارهای رسمی تا بعد از ظهر چهارشنبه در دانمارک 340 مورد ابتلا به ویروس کرونا در نروژ 277 مورد در فنلاند 59 و در ایسلند 90 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

در این میان انجمن معلمان مدارس متوسطه آلمان به علت شیوع ویروس کرونا خواهان تعطیلی هر چه سریع تر مدارس شده اند. یورگن بوم، رئیس این انجمن در برلین اعلام نموده است که مقررات جامع درباره تعطیلی موسسات فرهنگی دولتی و یا محرومیت تماشاگران از رویدادهای مهم ورزشی تنها در صورت تعطیلی مدارس معقول است.

وزارت دارایی آلمان هم هزینه های برنامه ریزی نشده برای وزارت بهداشت به منظور مقابله با ویروس کرونا را مد نظر قرار داده است. موسسه رابرت کخ آلمان هم مناطق شرقی فرانسه در مرزهای آلمان را به عنوان مناطق خطر کرونایی ارزیابی نموده است.

همچنین آمارهای رسمی نشان می دهد که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا هم به بیش از 2 هزار نفر افزایش پیدا نموده که تقریبا نیمی از آن ها در منطقه مادرید هستند و همچنین دو سوم موارد مرگ و میر بر اثر این بیماری هم از این منطقه گزارش شده است. وزارت بهداشت این کشور روز چهارشنبه از حدود 2002 مورد ابتلا به این بیماری همه گیر در اسپانیا اطلاع داد که تعداد آن ها نسبت به روز گذشته 363 نفر بیشتر شده است. تعداد افراد فوت شده در اثر این بیماری هم به 47 مورد افزایش پیدا نموده است.

مجارستان هم در پی گسترش ویروس کرونا در این کشور یک شرایط بحران ملی اعلام نموده و رئیس دفتر نخست وزیر این کشور خاطرنشان کرد که سفرها از کشورهای ایتالیا، کره جنوبی، ایران و چین تا اطلاع ثانوی ممنوع است. دانشگاه ها تعطیل و مجامع عمومی هم در این کشور لغو شده است. دولت مجارستان اعلام نموده که اثرات این بیماری همه گیر ماه ها و هفته ها ادامه خواهد داشت.

تیمو هوبرس هم اولین فوتبالیست حرفه ای در آلمان است که به ویروس کرونا آلوده شده است. وی در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برد. وی مدافع 23 ساله باشگاه هانوفر آلمان است.

سومین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (عامل بیماری موسوم به کووید-19) در آلمان هم گزارش شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم روز گذشته در جمع خبرنگاران تکلیف اصلی را در دوران شیوع ویروس کرونا کاهش فرایند گسترش این بیماری دانسته و گفت: این ویروس وارد اروپا شده و همه ما باید این مسئله را درک کنیم. هنوز هیچ واکسن و درمانی برای این بیماری وجود ندارد. به گفته وی احتمال ابتلای 60 تا 70 درصد شهفرایندان آلمانی به این بیماری وجود دارد. افراد مسن و افراد دارای بیماری های زمینه ای بخصوص در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

اتریش هم برای مهار ویروس کرونا مدرسه های خود را تعطیل کرد. صدر اعظم اتریش روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که از دوشنبه همه دبیرستان ها در این کشور تعطیل خواهند شد. از چهارشنبه آینده هم همه مدارس در همه مقاطع تعطیل خواهد شد. اتریش تعطیلی مدارس را تا سوم آوریل اعلام نموده است.

بر اساس آمارهای رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش به 245 نفر افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 767

به "کرونا در اروپا؛ از اولین مرگ کرونایی در ایرلند تا اعلام شرایط بحران ملی در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا؛ از اولین مرگ کرونایی در ایرلند تا اعلام شرایط بحران ملی در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید