خبرنگاران کرونا جان 134 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش مجله افتخار، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 134 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 54 هزار و 574 نفر رسید.

خبرنگاران کرونا جان 134 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (6 دی 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و 760 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و 732 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به یک میلیون و 194 هزار و 963 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 942 هزار و 548 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5273 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 7 میلیون و 354 هزار و 931 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور اجرا شده است.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، 108 شهرستان در شرایط نارنجی و 340 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

فرایند نزولی کرونا ناپایدار است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون هیچ یک از شهرستانهای کشور در شرایط قرمز کرونا قرار ندارند و 160 شهر در شرایط نارنجی یا پر خطر و 340 شهرستان در شرایط زرد یا در خطر متوسط کرونا قرار دارند.

وی افزود: میزان متوسط موارد بستری و فوت کرونا در بیشتر مناطق کشور فرایند نزولی و کاهشی دارد به طوری که در هفته اول دی میزان متوسط مورد ابتلا به کووید19 در کشور هشت نفر به ازای هر صد هزار نفر است و بیشترین میزان موارد ابتلا به کرونا در استانهای مازندران، گلستان و تهران گزارش شده است.

لاری ادامه داد: میانگین بروز موارد مرگ کرونا در کشور در هفته اول دی 16 در یک میلیون نفر رسیده است و بیشترین میزان مرگ کرونا در استانهای خراسان جنوبی، اردبیل، زنجان و گلستان گزارش شده است.

وی گفت: با وجود شیب نزولی موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور که مرهون همکاری مردم با کارکنان نظام سلامت است اما شرایط این همه گیری در استانهای شمالی نسبتا فرایند صعودی دارد شرایط کاهشی این همه گیری حساس، شکننده و ناپایدار است و هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری موجب خیز مجدد و اوج دریافت دوباره این بیماری می شود.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 80 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت هشتمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از ایران بوده است و روسیه بعد از ایران در رده نهم است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در سطح دنبا به وجود آورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1361

به "خبرنگاران کرونا جان 134 نفر دیگر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 134 نفر دیگر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید