خبرنگاران 1748 طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد

به گزارش مجله افتخار، بوشهر -خبرنگاران- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: یک هزار و 748طرح هادی روستایی با سرمایه گذای 228 میلیارد و 500 میلیون تومان در این استان اجرا شده است.

خبرنگاران 1748 طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد

غلامرضا زارعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: با اجرای طرح مختلف میزان برخورداری روستاها از اجرای طرح هادی امروز از 34 به 50 درصد افزایش یافته است.

وی بیان نمود: با همت دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته 169 زمین چمن ورزشی با 337 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای بالای 500 نفر جمعیت از جمله طرح های امید اجتماعی در این استان است که اجرا شد.

زارعی اضافه نمود: همچنین در راستای بهره مندی ساکنان روستاهای استان از فضای پارک، امکانات و تجهیزات سرگرمی، امکانات فرهنگی هنری و ورزشی 262 بوستان امید با 554 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای این استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: احداث زمین والیبال در روستاهای بالغ بر 400 نفر جمعیت از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید است که در این راستا 200 زمین والیبال برای جوانان روستایی احداث شده است.

زارعی اضافه نمود: سرانه فضای سبز و پارک روستاهای استان بوشهر در 7 سال گذشته با اجرای طرح های مختلف از 19 صدم مترمربع به 1.87 مترمربع افزایش یافته است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت 162 سینمای روباز روستایی شامل سکو، سن و دیوار در روستاهای استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در مورد طرح آسفالت معابر اضافه نمود: توسعه زیرساخت های روستایی در عرصه عمران و آبادانی روستاها از مهمترین هدف های این دولت به شمار می رود که در این راستا از محل قیر رایگان 661 میلیارد تومان اعتبار در این بخش پرداخت و 364 کیلومتر آسفالت شده است.

زارعی گفت: ایمن سازی روستاها در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه از دیگر برنامه های مهم دولت به شمار می رود که تا به امروز هفت روستای استان بوشهر در برابر سیل و حوادث غیرمترقبه با اعتبار 10 میلیارد ریال ایمن سازی شده اند.

وی یادآورشد: طرح اعتبارات عمرانی مناطق نفت خیز از جمله طرح های مهم دولت به شمار می رود که از سال 96 اجرا و تا سال 98 مبلغ 389 میلیارد ریال اعتبار صرف بهسازی معابر، نوسازی دیوار حفاظتی، بوستان و پیاده رو سازی در روستاها شده است.

به گفته زارعی اجرای روستاهای گردشگری از جمله دیگر طرح های دولت تدبیر و امید است که 25 روستای استان بوشهر بعنوان روستاهای گردشگری معین شده که در سال 98 و 99 مبلغ 70 میلیارد ریال اعتبار در 10 روستا زیرساخت های گردشگری اجرا و سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در مورد صدور سند نیز گفت: از سال 94 تا 99 ، 10 هزار و 381 جلد سند با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان بوشهر برای روستائیان صادر و در این مدت نیز یک هزار و 514 قطعه زمین نیز واگذار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1103

به "خبرنگاران 1748 طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1748 طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید