باید آدم نترسی باشید تا چنین سفرهایی بروید!

به گزارش مجله افتخار، سفرهای هیجان انگیز

باید آدم نترس و شجاعی باشید تا سفرهای و مقاصدی که در زیر برایتان فهرست نموده ایم را امتحان کنید. در هر کدام از این سفر ها هیجان انگیزترین صحنه های ممکن را خواهید دید. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به تماشای آنها برویم.

باید آدم نترسی باشید تا چنین سفرهایی بروید!

غواصی با کروکودیل ها در آمریکا

اگر در پی هیجانی همراه با ترس هستید و خود را آنقدر شجاع می دانید که با کروکودیل ها، موجوداتی که فشار حاصل از گاز گرفتنشان چهار برابر قدرتمندتر از کوسه سفید است، نزدیک بشوید در واقع یک تجربه هولناک و پرهیجان در انتظار شماست. منطقه حیات وحش کانگو در اوتش اورن در آفریقای جنوبی امکان غواصی با کروکودیل نیل را بوسیله قفس های محافظ برای شما فراهم آورده است و یا غیر از آن می توانید در بوستوانا به گروه های همراه شوند با حیوات بزرگ بپیوندید و یک سفر بدون قفس را تجربه کنید.

سافاری همزمان با مهاجرت حیوانات وحشی

مهاجرت بزرگ بیش از یک میلیون حیوان وحشی چهارپا شامل 500000 غزال و 200000 زرافه از پارک ملی سرنگتی کشور تانزانیا به منطقه حفاظت شده ملی ماسای مارا در کشور کنیا یکی از بزرگترین شگفتی های طبیعت است که تحت عنوان جام جهانی حیات وحش خوانده می شود. در این مهاجرت بزرگ که از ماه جولای تا اکتبر ادامه دارد حیوانات به صورت دسته جمعی می تازند، به داخل رودخانه ها خیز برمی دارند، بر سر شکار و غذا با هم جدال می نمایند و زاد و ولد دارند. زمان این مهاجرت کاملا غیرقابل پیش بینی است اما اگر جزء معدود افراد خوش شانس باشید فرصت تماشا این واقعه را طی یک سافاری خواهید داشت.

راه رفتن روی آب های سالار دی یونی (Salar de Uyuni) در کشور بولیوی

سالار دی یونی با مساحت 4086 کیلومتر مربع در جنوب غربی بولیوی یکی از بزرگترین پهنه های هموار نمکی در دنیاست که در نتیجه دگرگونی زیستی دریاچه های پیش از تاریخ بوجود آمده است. همیشه بودن خارق العاده این پهنه آبی کم عمق و وجود سیلاب های موسمی این تصور را بوجود می آورد که شما در حال راه رفتن روی آب هستید و با مغتنم شمردن این فرصت می توان عکس های بسیار زیبایی شکار کرد. سالار سرزمین جفت گیری فلامنیگوهای صورتی است و قبرستانی از ترن های عتیقه که از قرن نوزدهم کارایی ندارند در آنجا گرد آمده اند.

افروختن شمع در فستیوال ای پنگ (Yi Peng) در تایلند

فستیوال ای پنگ که در شهر چیانگ مای در کشور تایلند برگزار می شود یک مراسم مذهبی است که در آن هزاران نفر از تایلندی ها شمع های روشن را به همراه آرزوهایشان روانه آسمان می نمایند. یک هفته بعد از این جشن سنتی، دومین فستیوال شمع برای گردشگران خارجی برگزار می شود و برنامه های دیگری مانند رژه کارناوال ها، پایکوبی و آتش بازی طی روزهای آخر هفته در تمام سطح شهر دایر است.

پیاده روی در دره باک اسکین (Buckskin) در یوتا

دره باک اسکین در یوتای جنوبی یکی از طولانی ترین و عمیق ترین دره های اسلات (یک دره باریک که به وسیله نفوذ آب به صخره ها شکل گرفته است) در آمریکای جنوبی و شاید طولانی ترین در تمام دنیاست. باریکی این دره، وجود ماسه سنگ های دورانی و پرپیچ و خم و فشردگی تنگاتنگ آن از جمله زیبایی بصری این دره است و آن را به یک مقصد پیاده روی تماشای تبدیل نموده است. طی یک روز کامل می توان 20 کیلومتر دره پیمایی انجام داد اما اغلب کوهنوردان ترجیح می دهند برای هیجان بیشتر راههای میان بر را انتخاب نمایند. این دره به سبب امکان مواجهه ناگهانی با سیل یکی از خطرناک ترین مسیرهای دره نوردی آمریکا محسوب می شود.

شنا در تالاب بلو (Blue) در ایسلند

تالاب بلو یا آبی در واقع یک چشمه آب گرم زیرزمینی است که در خطه لاوا در جنوب غربی ایسلند واقع شده و حدود 50 دقیقه از مرکز، یعنی شهر ریکیاویک فاصله دارد. این تالاب دست ساخت از آب های گرم زیرزمینی دریا تغذیه می شود و دمای آب چشمه 100 درجه فارنهایت است که گفته می شود به سبب غنای ترکیبانی مانند سیلیکا، جلبک دریایی و مواد معدنی چشمه ای شفابخش به شمار میرود. سیلیکا یک سایه روشن شیری رنگ به آب چشمه داده است و انعکاس نور آفتاب آن را آبی رنگ نشان می دهد.

اسکیت سواری در دهانه یک آتشفشان فعال در کشور نیکاراگوئه

آیا به اسنوبرد و سورتمه علاقه دارید؟ پس بهتر است اسکیت برد سواری در دهانه آتشفشان را امتحان کنید! سیرو نگرو (Cerro Negro) یک کوه آتشفشانی فعال در خارج از شهر لئون در کشور نیکاراگوئه است که از سنگ های آتشفشانی کوچک و ریز تشکیل شده و به پاتوق اسکیت برد سواری آتشفشانی تبدیل گشته است و علاقه مندان بوسیله سوار شدن یا خوابیدن روی یک تخته چوبی از شیب دهانه پایین و بالا می فرایند. ماجراجویان در ابتدا باید این کوه 2388 فوتی از صخره های لغزان را بالا بفرایند و سپس مانند اسکی بازها روی تخته ها یا اسکیت بردهای خود ایستاده و یا روی آن دراز بکشند و با سرعت 30 کیلومتر در ساعت به پایین بفرایند.

ملاقات با ستارگان در صحرای کالیفرنیا

چنانچه به صور فلکی علاقه داشته باشید کمتر جایی را در ایالات متحده بهتر از منطقه بورگو اسپرینگ در استان کالیفرنیا برای تماشا ستارگان پیدا می کنید. در این منطقه انجمن آسمان شب به وسیله شهرداری برای حفاظت از آسمان شب بوجود آمده و قوانینی در زمینه کدهای نورپردازی، نورپردازی مسئولانه، پشتیبانی شهفرایندان و آموزش های مرتبط با آسمان شب وضع شده است. آسمان شب صحرای موجاو که سه ساعت از این منطقه فاصله دارد نیز حالت حفاظت شده دارد. حیات وحش، گونه های گیاهی و آب و هوای گرم، بیابان کالیفرنیا را به یک پایگاه فوق العاده برای کمپینگ و رصد کردن کهکشان راه شیری بدل ساخته است.

سفر به غارهای عمودی در یوگیاکارتا (Yogyakarta) در کشور اندونزی

تمام عاشقان طبیعت و غارنوردی به خوبی می دانند که غار جومبلانگ (Jomblang) در یوگیاکارتای کشور اندونیزی یک مجموعه طبیعی خارق العاده و باشکوه با قدمت چند هزار ساله است. قطر دهانه این غار 50 متر است و غارنوردان باید 80 متر داخل این دهانه پایین بفرایند تا به کف غار برسند. در کف غار علاوه بر وجود اشعه های درخشان و زیبای نور، گیاهان سبزرنگی از جمله درخت ها، خزه ها، سرخس ها و درختچه ها وجود دارند.

سفر به کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا

تاریخ بنای کاخ الحمرا در گرادانا به 889 سال پس از میلاد مسیح برمی شود اما این کاخ در قرن یازدهم به وسیله قوم مور بازسازی شد. تزئینات و طراحی شگفت انگیز و تودر تو و ظرافت های گزاف به کار رفته در یادمان های تاریخی، جاذبه ای بی سرانجام دارند و الهام بخش بسیاری از کارهای تاریخی و طراحی های مشابه بوده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1971

به "باید آدم نترسی باشید تا چنین سفرهایی بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید آدم نترسی باشید تا چنین سفرهایی بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید