خوشمزه ترین صبحانه ایران را در این شهر نوش جان کنید!

به گزارش مجله افتخار، سراب به دلیل واقع شدن در میان دامنه های ارتفاعات سبلان، سهند و بز قوش، سرمای عجیبی در زمستان دارد، اما به همان مقدار هم از نعمت حاصلخیزی و رواج کشاورزی و دامداری بهره برده است.

خوشمزه ترین صبحانه ایران را در این شهر نوش جان کنید!

خبرنگاران: بین مردم سراب، خوردن صبحانه در مقایسه با بسیاری دیگر از ایرانیان اهمیت بیشتری دارد و معمولاً رستوران های کوچک و بزرگ این شهر، آماده پذیرایی از مسافران با یک وعده صبحانه محلی هستند؛ صبحانه ای که قطعاً تا مدت ها طعم و مزه آن را فراموش نخواهید کرد.

فقط کافی است تصور کنید در آب و هوایی خنک، با منظره ها طبیعی بکر، از خواب برخاسته اید و صبحانه ای سنتی شامل خوشمزه ترین عسل همراه با نان تازه و کره محلی برای شما چیده شده است.

وقتی می گوییم عسل، با آن چیزی که در مرکز و یا دیگر شهرهای بزرگ کشور به عنوان عسل می شناسیم و می خوریم، بسیار فرق دارد؛ عسل سبلان معروفیت ملی دارد و در تمام ایران معروف است و چه بسا معروفیتی جهانی هم داشته باشد.

وقتی برای تهیه عسل در سراب وارد یک مغازه می شوید، اگر فروشنده اهل دل باشد و مویی هم سپید نموده باشد، قطعاً برای شما درباره عسل سبلان و ویژگی های آن به طور مفصل صحبت می نماید. مثلاً این که عسل، واژه ای عربی است و در فارسی به آن انگبین می گویند و گذشتگان آن را مظهر پاکی و خلوص و نشانه قدرت می دانستند.

صبحانه کامل سرابی ها

در وعده غذایی صبحانه در سراب، شما فتیر محلی را هم می توانید امتحان کنید که در واقع همان فتیر سنتی آذربایجانی هاست. البته فتیر سراب خودش چند مدل دارد.

مثلاً، هم فتیر ساده دارند و هم فتیر با مغز کره ای که انصافاً عسل، کره و مربا روی این فتیر در کنار یک نوشیدنی گرم و باد خنکی که می وزد، یک وعده غذایی سالم، ساده و سرشار از انرژی را تشکیل می دهد که مزه و طعم آن در کنار نام سراب، همواره در فکر شما می ماند.

مرباهای محلی سراب را هم نباید از دست بدهید، به ویژه مربای گل و هویج که در شیشه های مجزا در بسیاری از مغازه های این شهر عرضه می گردد.

شهرستان سراب از دیر باز فراوری کننده برترین عسل طبیعی در کشور است و به دلیل واقع شدن در دامنه کوه بزقوش و شرایط ویژه آب و هوایی و بعلاوه همجواری با سهند و سبلان، یکی از منطقه ها مستعد فراوری عسل در کشور به شمار می رود؛ عسلی که در منطقه ها کوهستانی فراوری می گردد که به دلیل غلظت بالا و بعلاوه عدم استفاده از شکر در فراوری آن، یکی از برترین ها است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2236

به "خوشمزه ترین صبحانه ایران را در این شهر نوش جان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین صبحانه ایران را در این شهر نوش جان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید