درخشش کرم های شب تاب در غار های نیوزلند، تصاویر

به گزارش مجله افتخار، منطقه واتوما در نیوزلند به علت داشتن غار های زیاد در سراسر جهان بسیار مشهور است .در غار های آهکی این منطقه یکی از جادویی ترین حشرات روی زمین زندگی می کند و آن کرم شب تاب است .

درخشش کرم های شب تاب در غار های نیوزلند، تصاویر

تصور کنید در یک محیط کاملا بسته و تاریک نور کرم های شب تاب چه زیبایی فوق العاده ای می تواند خلق کند . حالا به این تصاویر تهیه شده توسط شان جفرز نگاهی بیاندازید او در یک سال گذشته تمام وقت خود را صرف عکاسی از محیط داخل غار با کرم های شب تاب کرده است .او برای تهیه این عکس ها با یک سه پایه وارد آب سرد شده و روزانه بین شش تا هشت ساعت عکاسی می کرده و در انتها چنین آثاری را خلق کرده که به گفته خودش ارزش این سختی ها را داشته است.

غار ویتومو گلو ورم در سال 1887 کشف شد و دو سال بعد به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی گشت .زمانی که کرم های شب تاب داخل این غار ها را روشن می کنند به نظر می آید وارد دنیای ستارگان شده ایم و بین کهکشان ها هستیم.

بطور کلی کرم های شب تاب دارای نور فسفرسنت هستند . بعضی از آنها نور آبی رنگ از خود ساتع کرده و بعضی دیگر نور سبز رنگ می دهند چنین نور هایی در داخل غار یک فضای سورئال و رویایی را برای عکاسان و بازدیدکنندگان ایجاد کرده است .

منبع: گردشبان
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 919

به "درخشش کرم های شب تاب در غار های نیوزلند، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش کرم های شب تاب در غار های نیوزلند، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید