روستای اوزون گل کجاست؟

به گزارش مجله افتخار، روستای اوزون گل کجاست؟

اوزون گل نام یکی از روستاهای ترکیه است که به دلیل طبیعت منحصر به فردش به سوئیس ترکیه معروف شده. اوزون گل یعنی دریاچه طولانی؛ این روستا نامش را از زیباترین جاذبه اش یعنی دریاچه اوزون گل گرفته است. برای دیدن روستای زیبای اوزون گل ابتدا باید راهی ترابزون شوید. ترابزون در شرق دریای سیاه و شمال شرق ترکیه واقع شده. کافیست از ترابزون فاصله بگیرید تا در 90 کیلومتری آن یکی از زیباترین طبیعت های دنیا را ببینید.

روستای اوزون گل کجاست؟

روستای اوزون گل چرا خاص است؟

طبیعت روستای اوزون گل خارق العاده است؛ تپه های پوشیده از درختان انبوه، اقیانوس ابر، کلبه های چوبی، دریاچه طبیعی و آب و هوای ییلاقی گوشه ای از طبیعت خاص روستای اوزون گل است. مردم روستای اوزون گل ساده و صمیمی اند و معاشرت با آن ها بسیار دلچسب است. چه قصد داشته باشید چند روزی را به دور از غوغای دود و ترافیک به سر ببرید، چه قصد جنگل نوردی و کوهنوردی داشته باشید، روستای اوزون گل مقصدی مناسب برای شماست. مسیرهای جنگل نوردی و کوهنوردی این روستا در میان طبیعت گردان پرطرفدار است.

در روستای اوزون گل چه می بینیم؟

مهم ترین جاذبه روستای اوزون گل ترکیه دریاچه ای به همین نام است. بسیاری از گردشگران برای دیدن دریاچه اوزون گل راهی این روستا می شوند. این دریاچه طبیعی سال ها پیش در اثر پدیده رانش زمین به وجود آمد و سدی بر راه رودها شد. دریاچه اوزون گل در میان کوه های زیارت و هالیزدن واقع شده و زیبایی چشمگیری دارد. در دریاچه اوزون گل می توانید ماهی گیری و قایق سواری کنید یا فقط دور دریاچه پیاده روی کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید یا بر فراز دریاچه چتربازی کنید و طبیعت زیبای دریاچه اوزون را در اوج آسمان ببینید. روستاگردی در روستای اوزون گل به تنهایی می تواند دلیلی برای سفر به روستای اوزون گل باشد. حین روستاگردی در دل طبیعت زیبای اوزون گل مسجدی با معماری عثمانی به یادگار مانده که رنگ سفید آن شما را به وجد می آورد.

کی به روستای اوزون گل برویم؟

اوزون گل روستایی کوهستانی و ییلاقی است. اعتدال هوا در این روستا باعث شده سرمای زمستان در این منطقه، استخوان سوز و آفتاب های تابستانی آن سوزان نباشد. کوه های پوشیده از برف در فصل زمستان، مناظر سرسبز بهار و تابستان و پاییزهای رنگارنگ اوزون گل چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت. به طور کلی باید گفت روستای اوزون گل منطقه ای پربارش است. اگر فصل تابستان را برای سفر به این منطقه برنامه ریزی کنید، شاهد بارش کمتری در این منطقه خواهید بود. هم چنین اگر دمای متوسط را برای سفر می پسندید، تابستان و بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

در سفر به روستای اوزون گل با خود چه چیزهایی ببریم؟

همان طور که اشاره گردیم شما به یک منطقه پربارش پا می گذارید، بنابراین داشتن پانچو، لباس گرم و یک دست لباس اضافه لازم است. اگر قصد طبیعت گردی و کوهنوردی در روستای اوزون گل را دارید، تجهیزات و لوازم لازم مثل کفش مناسب، لباس مناسب و... با خود به همراه داشته باشید.

منبع: دالاهو
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 545

به "روستای اوزون گل کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای اوزون گل کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید