روسیه: تاخیر در خروج آمریکا فرایند صلح افغانستان را سخت می نماید

به گزارش مجله افتخار، ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که موکول کردن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به روز 11 سپتامبر، فرایند صلح افغانستان را سخت می نماید.

روسیه: تاخیر در خروج آمریکا فرایند صلح افغانستان را سخت می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کابولوف روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های روسی گفت: تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان در 11 ماه سپتامبر فرایند صلح در این کشور را با دشواری روبرو می نماید و این اقدام نقض توافق واشنگتن با گروه طالبان است.

به گزارش رسانه ها، دولت آمریکا روز گذشته از تصمیم خود برای خارج سازی نیروهای آمریکایی از افغانستان تا روز 11 ماه سپتامبر بیستمین سالروز حمله تروریستی به نیویورک اطلاع داد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: این تصمیم را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

کابولوف پیشتر نیز هشدار داده بود که تعلل امریکا در خروج نیروهای خود از افغانستان بر فرایند حل و فصل مسائل این کشور تاثیر منفی می گذارد.

کابولوف پیش تر در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود که خودداری آمریکا از خارج سازی نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت اما موجب خاتمه فرایند حل مسائل این کشور نمی گردد.

وی در واکنش به سوالی در خصوص خودداری آمریکا از خارج کردن نیروهای خود از افغانستان تا اول ماه مه (11 اردیبهشت ماه) گفت که این اقدام آمریکا هیچ پیامد خوبی نخواهد داشت.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: همه چیز بستگی به آن دارد که گروه طالبان به این مساله چه واکنشی خواهند داشت.

کابولوف با بیان اینکه به احتمال زیاد طالبان واکنش منفی خواهد داشت، اظهار کرد: اما این به معنای خاتمه ماجرا نخواهد بود. واشنگتن مجبور خواهد شد راه چاره هایی را برای مساله و توافق با گروه طالبان بیابد تا این گروه تصمیم آمریکا را بپذیرد.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته گزارش داد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا فوریه 2020 با طالبان به توافق رسیده بود تا در ازای کاهش خشونت ها و حمایت نکردن طالبان از القاعده و سایر گروه های افراطی، همه نیروهای خود را تا اوایل ماه می 2021 از افغانستان خارج کند.

این درحالی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا 24 فروردین ماه 1400 در گزارشی اعلام نمود که طالبان یقین دارد که می تواند به پیروزی نظامی دست پیدا کند.

جنگ بی حاصلی که آمریکا پس از 20 سال نه تنها به نقطه اول بازگشت، بلکه با خفت و هراس از مورد حمله قرار دریافت، ناگزیر به ترک خاک افغانستان است؛ عبرتی که از جنگ ویتنام و دیگر جنگ افروزی ها در سایر نقاط دنیا از آن پند نگرفت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1541

به "روسیه: تاخیر در خروج آمریکا فرایند صلح افغانستان را سخت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تاخیر در خروج آمریکا فرایند صلح افغانستان را سخت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید