سنسور شیائومی 13 اولترا شاید بزرگ تر از نمونه 1 اینچی 12S اولترا باشد

به گزارش مجله افتخار، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی 13 اولترا قرار است با سنسور دوربین به مراتب بزرگ تری از نمونه بکار رفته در شیائومی 12S اولترا راهی بازار گردد.

سنسور شیائومی 13 اولترا شاید بزرگ تر از نمونه 1 اینچی 12S اولترا باشد

سری شیائومی 13 هنوز رسما رونمایی نشده اما با این حال این روزها خبرهای بسیار زیادی پیرامون آن ها منتشر می گردد که به لطف آن ها توانسته ایم تا به امروز به بخش بزرگی از اطلاعات پیرامون این محصولات دسترسی داشته باشیم. طبق آنچه که می دانیم، اواخر امسال (احتمالا دسامبر) قرار است از دو گوشی شیائومی 13 و 13 پرو رونمایی گردد. اما ظاهرا مدل اولترا از این سری که تعیین نیست آیا امسال رونمایی و راهی بازار می گردد قرار است از یک سری لحاظ تفاوت های معناداری با این دو مدل داشته باشد.

معمولا پرچم داران سری اولترای شیائومی قابلیت های به مراتب مجذوب کننده تری از نمونه های استاندارد و پرو دارند و این را در محصولات گذشته هم شاهد بوده ایم. اینطور هم که به نظر می رسد، شیائومی 13 اولترا هم از قاعده مستثنی نخواهد بود. اگرچه در حال حاضر شیائومی 12S اولترا به لطف سنسور 1 اینچی قدرتمند توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند اما شیائومی نمی خواهد از سنسور مشابه در 13 اولترا هم استفاده کند.

در حال حاضر سنسور 1 اینچی سونی IMX989 علاوه بر گوشی 12S اولترا در یک گوشی دیگر یعنی شارپ Aqous R7 هم استفاده شده است و گفته می گردد ویوو هم از آن در گوشی X90 پرو پلاس خود استفاده خواهد نمود. بعلاوه خود شیائومی هم قرار است دقیقا از همین سنسور در گوشی مورد انتظار 13 پرو خود استفاده کند. اما اینطور که به نظر می رسد، سنسور دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا قرار نیست IMX989 باشد.

طبق گفته یکی از افشاگران در توییتر، ظاهرا شیائومی نمی خواهد خود را به استفاده از سنسور 1 اینچی محدود کند. ظاهرا این شرکت چینی یک سنسور بزرگ تر را هم در دست ساخت دارد و می خواهد از آن برای گوشی 13 اولترا خود استفاده کند. تعیین نیست سایر سنسورهای شیائومی 13 اولترا چه پیشرفتی خواهند داشت اما فعلا شایعات حاکی از آن است که تغییر خاصی در این بخش ها شاهد نخواهیم بود.

بعضی ها معتقدند شیائومی می تواند از همان سنسور دوربین 1 اینچی یا نسخه بهبود یافته آن در 13 اولترا استفاده کند اما در عوض کیفیت سنسور فوق عریض یا تله فوتو را بهبود ببخشد. شیائومی که پیش از این برای ساخت سنسور 1 اینچی یادشده با سونی وارد همکاری شده بود، می تواند از این شرکت الگو گرفته و از یک دوربین تله فوتو مشابه نمونه بکار رفته در سونی اکسپریا 1 مارک 4 که زوم متغیر را ارائه می دهد استفاده کند. با این حال چیزی در این رابطه تعیین نیست و باید دید در نهایت این شرکت چینی چه تصمیمی را راجع به پرچم دار مدل اولترای خود اتخاذ می نماید.

اگرچه دو مدل استاندارد و پرو از سری شیائومی 13 قرار است اواخر این ماه یا نهایتا دسامبر امسال رونمایی شوند (آذر یا دی) اما تعیین نیست آیا شیائومی 13 اولترا را هم شاهد خواهیم بود یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد، باید در ابتدا در بازار چین شاهد عرضه آن باشیم اما از اینکه چه زمانی وارد بازار جهانی خواهد شد فعلا اطلاعی در اختیار نداریم. هرچند طبق گفته های یکی از مقامات خود شیائومی، 13 اولترا برخلاف مدل 12S اولترا در بازار جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2115

به "سنسور شیائومی 13 اولترا شاید بزرگ تر از نمونه 1 اینچی 12S اولترا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنسور شیائومی 13 اولترا شاید بزرگ تر از نمونه 1 اینچی 12S اولترا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید