طرح توسعه برنامه نویسی برای دانش آموزان سراسر کشور اجرا می گردد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه سه جانبه طرح توسعه نگرش های کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات ویژه دانش آموزان در سراسر کشور با هدف تحقق اهداف و راهبردهای الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میان سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش وپرورش به امضا رسید.

طرح توسعه برنامه نویسی برای دانش آموزان سراسر کشور اجرا می گردد

این تفاهمنامه در جهت اجرایی کردن راه چاره استقرار نظام خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش و به منظور حمایت مادی و معنوی از مدیران، مربیان و دانش آموزان نوآور و کارآفرین و همچنین ارتقای کیفیت آموزش با استفاده از توسعه خدمات الکترونیکی و فراهم سازی زیرساخت مناسب برای ایجاد و توسعه فضای کسب وکار، منعقد شد.

ارتقای مهارت های دانش آموزان در کاربرد فناوری نوین و فرهنگ استفاده مطلوب و اثربخش از فضای مجازی، شناسایی، پرورش و حمایت از ایده های خلاقانه و فناورانه دانش آموزان در جهت کاربرد صحیح فناوری نوین در توسعه اقتصاد دانش محور، از جمله اهداف اصلی این تفاهم نامه هستند.

از دیگر اهداف اصلی این تفاهم نامه می توان به تحقق برنامه های توسعه ای برای دانش آموزان با طراحی ساز و کارهای لازم برای یاری به توسعه کارآفرینی و اشتغال هدفمند و پایدار در کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و افزایش مهارت های خلاقیت محور و آموزش در کنار یادگیری مهارت برنامه نویسی اشاره نمود.

اقدامات عملی طرفین در این تفاهم نامه شامل، همکاری در برگزاری رویدادهای کارآفرینی با موضوع فناوری اطلاعات برای دانش آموزان در سراسر کشور، همکاری در برگزاری مدارس فصلی آموزش برنامه نویسی برای دانش آموزان و همکاری در برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی و برنامه نویسی طی یک سال تحصیلی در مدارس متوسطه اول و دوم برای سال تحصیلی 99-98 است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 217

به "طرح توسعه برنامه نویسی برای دانش آموزان سراسر کشور اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح توسعه برنامه نویسی برای دانش آموزان سراسر کشور اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید