مازندران بازار رویاهای کشاورزی ویتنام، مرغ مازنی صادر می گردد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران - گروه استان ها: فراوری سالانه یک میلیون تن ماهی، پرورش 12 درصد مرغ کشور، رتبه نخست فراوری برنج و رجحان در فراوری 14 محصول از دیگر قابلیتهای مازندران است که می تواند نیازهای ایران و حتی بعضی کشورهای خارجی را تامین کند.

مازندران بازار رویاهای کشاورزی ویتنام، مرغ مازنی صادر می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

قابلیتهای فراوان مازندران سبب شده تا در ماههای اخیر، پای هیئتهای خارجی به این استان برای تبادل و تجارت باز گردد و در این راستا، هیئت ویتنامی از روز دوشنبه به استان سفر نموده و ظرفیتهای مختلف فراوریی و کشاورزی مازندران را مورد ارزیابی قرار داده است.

مازندران در صادرات محصولات کشاورزی بسیار توانمند است

معاون برنامه ریزی بودجه سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به فراوری بیش از 10 درصد طیور کشور در استان گفت: مازندران در صادرات محصولات کشاورزی بسیار توانمند است.

محمد جعفری صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید هیئت تجاری استان کانتو کشور ویتنام از یک شرکت فراوریی در قائمشهر گفت: در سال بیش از 200 هزار تن گوشت سفید در استان فراوری می گردد.

لیلا واثقی مدیرکل امور مالی و بین الملل استانداری مازندران نیز گفت: در نشستی که در اوایل امسال به اتفاق سفیر کشور ویتنام واستاندار مازندران برگزارشد، زمینه سفر هیئت دولتی کشور ویتنام به مازندران به منظور آشنایی با امکانات واحدهای فراوریی این استان فراهم شد.

وی اضافه نمود: این هئیت بازدید نماینده که شامل عوامل دولتی و تعدادی از تجار ویتنامی هستند، خواستار واردات مرغ مازندارن بوده و جهت آشنایی با کیفیت محصول مجتمع کشت و صنعت پرستو، از این واحد فراوریی بازدید کردند.

واثقی اظهار امیدواری کرد: با توجه به مکانیزه بودن این کشتارگاه و تنوع محصولات فراوریی از گوشت سفید، شرکت کشت و توسعه پرستو گزینه خوبی برای صادرات مرغ باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به قابلیت های بخش کشاورزی این استان گفت: این استان با داشتن این قابلیت ها آمادگی توسعه تجاری با استان کانتو را دارد.

دلاور حیدرپور نیز در نشست با هیئت تجاری کشور ویتنام با بیان اینکه مازندران یکی از استان های مهم کشاورزی به دلیل موقعیت اکولوژی است، اظهارداشت: با توجه به این موقعیت این استان می تواند گام های مناسبی برای تامین نیازهای کشور ویتنام بر دارد.

وی با اشاره به فراوری شش میلیونی محصولات کشاورزی در مازندران گفت: سالانه یک میلیون تن ماهی و 12 درصد مرغ کشور در مازندران فراوری می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که 260 هکتارعرصه گل و گیاه زینتی در استان وجود دارد، توضیح داد: ارزش اضافه نموده محصولات کشاورزی 10 درصد بخش کشاورزی وو 27 درصد فراوری ناخالص داخلی است.

وی اعلام نمود: کشاورزی مازندران 20 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و با توجه به تجربیات مازندران در زمینه کشاورزی می تواند مراودات تجاری خوبی در زمینه مرغ وصادرات گل و گیاه با استان کانتو ویتنام داشته باشیم.

آمادگی مازندران برای فراوری برنج در ویتنام

حیدرپور ابراز داشت :با توجه به وجه اشتراک ویتنام و مازندران درفراوری وکشت برنج مازندران آمادگی خود را برای فراوری برنج در کشور ویتنام و همکاری در زمینه فراوری مرغ و گوشت قرمز اعلام می نماید.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی مازندران اظهار دااشت :مازندران یکی از استانهای بزرگ در زمینه کشاورزی است و با توجه به اشتراکات مازندران و استان کانتو توسه تجاری بین این دو استان در برنامه فعالیت مالی خواهد بود.

عبدالله مهاجر با اشاره به صندلی مازندران در بخش کشاورزی و صنعتی گفت: این استان قابلیت توسعه تجارت با استان کانتو و کشور ویتنام را دارد.

همچنین هیئت مالی ویتنام نیز برای بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های مازندران از روز دوشنبه به استان سفر می نماید و بازدید از اماکن گردشگری ساری از جمله مسجد فرح آباد و موزه کلبادی از برنامه های روز اول حضور این هیئت در مازندران است.

در دومین روز حضور این هیئت نشست مشترک با مدیران کل جهاد کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در محل جهاد کشاورزی مازندران برگزار می گردد و در ادامه هیئت ویتنامی از مجتمع بزرگ کشتارگاههای مرغ پرستو بازدید می نمایند و نشستی با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خواهند داشت.

هیئت مالی ویتنام نیز برای بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های مازندران از روز دوشنبه به استان سفر نموده است و بازدید از اماکن گردشگری ساری از جمله مسجد فرح آباد و موزه کلبادی از برنامه های روز اول حضور این هیئت در مازندران بوده است.

در دومین روز حضور این هیئت نشست مشترک با مدیران کل جهاد کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در محل جهاد کشاورزی مازندران برگزار گردید و در ادامه هیئت ویتنامی از مجتمع بزرگ کشتارگاههای مرغ پرستو بازدید می نمایند و نشستی با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 679

به "مازندران بازار رویاهای کشاورزی ویتنام، مرغ مازنی صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران بازار رویاهای کشاورزی ویتنام، مرغ مازنی صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید