محرابیان: بخش عمده جامعه زیر الگوی مصرف برق هستند، 3 برابر شدن آب برای کشاورزان دشت ورامین

به گزارش مجله افتخار، وزیر نیرو گفت: تصویب آئین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان در راستای اجرای بند تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 مصوب مجلس شورای اسلامی پیگیری شد.

محرابیان: بخش عمده جامعه زیر الگوی مصرف برق هستند، 3 برابر شدن آب برای کشاورزان دشت ورامین

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بامداد امروز در سفر به شرق و جنوب شرق استان تهران از تعدادی از پروژه های حوزه آب و فاضلاب و بعلاوه برق این منطقه ها بازدید کرد.

وزیر نیرو پس از بازدید و افتتاح پست برق 230 کیوولت عباس آباد در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به مصوبه تازه دولت در حوزه تعرفه گذاری برق گفت: تصویب آئین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان در راستای اجرای بند تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 مصوب مجلس شورای اسلامی پیگیری شد.

وی تاکید نمود: هدف از تدوین آئین نامه تازه تعرفه گذاری برق مدیریت مصرف بهینه، تشویق مشترکان کم مصرف و حذف یارانه پرمصرف ها است.

بخش عظیمی ازجامعه ما زیرالگوی مصرف هستند

محرابیان ادامه داد: بخش عظیمی ازجامعه ما خوشبخانه زیرالگوی مصرف هستند و ما در پی این هستیم کسانی که زیرالگوی تعریف شده برق مصرف می نمایند، با کاهش مصرف، مورد تشویق قرار گیرند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بیان اینکه این تشویق به صورت کاملا موثر بوده به طوری که در فصول گرم، پیش بینی شده این عزیزان با صرفه جویی خود در واقع معادل هزینه خرید برق تضمینی، پاداش دریافت نمایند، گفت: در این آئین نامه ما در پی این هستیم عده اندکی هم که مصارفشان بالاتر از الگوی مصرف است، مصارف خودشان را در حد الگو تنظیم نمایند و در صورتی که به هر علت علاقه مند نیستند مصارف خود را کاهش دهند، برق مصرفی آن ها به صورت غیریارانه ای محاسبه گردد که این اقدام کاهش مصرف برق از سوی بخش پرمصرف جامعه را در پی داشته و امکان تامین انرژی و استفاده برق در تمام فصول برای همه اقشار فراهم خواهد شد.

3 برابر شدن آب برای کشاورزان دشت ورامین

وی ساخت و افتتاح پست برق 230 کیلوولت عباس آباد را یکی از احتیاج های منطقه بیان کرد و اضافه کرد: احداث این پست برق در واقع جزو احتیاج های شهرک بوده که ما برای توسعه صنعتی در این منطقه با تامین آب و زیرساخت های مربوطه می توانیم در سال های آینده بدون هیچگونه محدودیت شاهد توسعه صنعت باشیم.

محرابیان در ادامه با اشاره به اجرای خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین و پاکدشت اظهار داشت: خط دوم انتقال پساب، برای آب مورد احتیاج کشاورزی تا به امروز حدود 60 درصد پیشرفت دارد.

این مقام مسئول تاکید نمود: در این بازدید تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح گرفته می گردد و کوشش می کنیم تا کمتر از یک سال آینده به بهره برداری برسد که با تکمیل این خط، انتقال آب موجود 3 برابر خواهد شد.

محرابیان در مورد شرایط تصفیه خانه فاضلاب شهر های قرچک و پاکدشت نیز گفت: برای احداث و توسعه طرح های تصفیه خانه احتیاج است با در نظر گرفتن اعتبارات بهتر، سرعت بیشتری به اجرای آن ها داده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2046

به "محرابیان: بخش عمده جامعه زیر الگوی مصرف برق هستند، 3 برابر شدن آب برای کشاورزان دشت ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرابیان: بخش عمده جامعه زیر الگوی مصرف برق هستند، 3 برابر شدن آب برای کشاورزان دشت ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید