مرکل: احتمال ناکامی در مذاکرات پسابریگزیت وجود دارد

به گزارش مجله افتخار، صدراعطم آلمان ضمن اعلام کوشش کشورش برای ایجاد توافقنامه ای جدید با انگلیس، گفت: اتحادیه اروپا باید برای عدم دستیابی به توافق در مذاکرات پسابریگزیت آماده باشد.

مرکل: احتمال ناکامی در مذاکرات پسابریگزیت وجود دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت که کشورش هم چنان به کوشش برای به توافق رسیدن مذاکرات پس از بریگزیت و ادامه همکاری های مشترک با انگلیس تا خاتمه سال ادامه خواهد داد اما اتحادیه اروپا باید در سال 2021 برای رویارویی با یک شکاف ناگهانی در جریان مذاکرات پسابریگزیت و حتی عدم توافق بر سر این موضوع آماده گردد.

انگلیس در ماه ژانویه امسال از معاهدات خود با اتحادیه اروپا خارج شد و هم اکنون در حال سپری نمودن دوره گذار پسابریگزیت است تا دو طرف فرصت داشته باشند در خصوص ایجاد یک رابطه جدید بر سر تمام موضوعات از جمله تجاری و امنیتی به توافق نظر دست یابند.

پس از دیدار غیر رسمی هیئت مذاکره کننده هر دو طرف، مقامات در دولت انگلیس و اتحادیه اروپا این هفته برای مذاکره در خصوص مسائل تجاری همچون کالاها، خدمات، ماهیگیری و قوانین دولتی در لندن گرد هم جمع شده و به بحث و گفت وگو می پردازند.

مرکل همزمان با نزدیک شدن عهده داری سرپرستی اتحادیه اروپا توسط آلمان خطاب به مجلس اروپایی اظهار کرد: پیشرفت در مذاکرات پسابرگزیت تا به امروز اندک بوده است و ما سعی در پیش بردن آن به صورت دیپلماتیک داریم.

وی اضافه کرد: ما با انگلیس توافق نموده ایم که فرایند مذاکرات را تسریع کند. من همچنان به دنبال راه حلی مناسب خواهم بود، با این حال باید خود را برای یک سناریو بدون دستیابی به هیچگونه توافقی نیز آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1064

به "مرکل: احتمال ناکامی در مذاکرات پسابریگزیت وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: احتمال ناکامی در مذاکرات پسابریگزیت وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید