مرکل ریاست اتحادیه اروپا را واگذار کرد

به گزارش مجله افتخار، پرتغال از فردا، اول ژانویه 2021 به صورت رسمی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. پیش از این آلمان ریاست دوره ای شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده داشت.

مرکل ریاست اتحادیه اروپا را واگذار کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش یورونیوز، از همین رو آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در یک پیغام ویدیویی ریاست اتحادیه اروپا را به نخست وزیر پرتغال تحویل داد. خانم مرکل در پیغام خود از بیماری همه گیر کووید 19 به عنوان چالش اصلی دوره شش ماهه ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا نام برد.

او با اشاره به فرایند واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا گفت اطمینان دارد که همه با هم با قدرت بیشتر در مقابل این ویروس عمل خواهند کرد. خانم مرکل گفت که همه در حال حاضر شاهد این اتفاق هستند.

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه اتحادیه اروپا متعهد شده است تا واکسن ها را در دسترس همه کشورها قرار دهد گفت که همکاری ها از زمان تأثیر همه گیری بر اقتصاد کشورها و مشاغل شهفرایندان با هم مدیریت می شوند.

صدر اعظم آلمان با آرزوی موفقیت برای پرتغال در سمت ریاست اتحادیه اروپا گفت که کشورش برای حمایت از پرتغال همه کوشش خود را انجام خواهد داد.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال نیز در پیغام ویدیویی خود با تشکر از آلمان به دلیل عملکرد عالی اش در رأس اتحادیه اروپا گفت: این افتخار و مسئولیت عظیمی برای پرتغال است که این چوب ماراتون را از دست شما می گیرد و به کار شما ادامه می دهد.

کوستا در ادامه تأکید کرد که پرتغال در دوران جدید بر بهبود شرایط مالی و اجتماعی، توسعه ستون اجتماعی اتحادیه اروپا و تقویت استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا به عنوان سه اولویت اصلی تمرکز خواهد نمود.

سال 2020 سخت ترین سال دوران صدراعظمی آنگلا مرکل

انتقال ریاست دوره ای اتحادیه اروپا از آلمان به پرتغال در حالی انجام می گردد که مرکل از سال 2020 میلادی به عنوان سخت ترین سال دوران صدارت خود یاد کرد.

صدر اعظم آلمان گفت که در طول 15 سال گذشته سالی به این سختی وجود نداشته است. با این حال او با وجود همه نگرانی ها و تردیدها گفت که به انتظار سال جدید خواهد بود.

مرکل در حالی برای مهار ویروس کرونا در آلمان کوشش نموده که در سال 2018 گفت دیگر نمی خواهد برای صدراعظمی آلمان انتخاب گردد.

بعضی صاحب نظران در حوزه بهداشت عمل کرد آلمان در مهار ویروس کرونا را تحسین می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1370

به "مرکل ریاست اتحادیه اروپا را واگذار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل ریاست اتحادیه اروپا را واگذار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید