مرز مشترک آمریکا، کانادا تا 20 می بسته می ماند

به گزارش مجله افتخار، یک ماه پیش بود که ایالات متحده آمریکا و کانادا برای جلوگیری از توسعه و نفوذ افسارگسیخته کرونا به توافق رسیدند مرز مشترک خود را ببندند؛ حالا نوترین خبرها از زبان جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از این حکایت دارند که این دو کشور تصمیم به تمدید 30 روزه این توافق موقت گرفته اند. همانطور که قبلا در خبرها به اطلاع همراهان گرامی خبرنگاران رسید قرار بر این بود که این مرز زمینی مشترک 20 آوریل یعنی دیروز مجددا باز گردد اما طی توفق نو قرار است تا یک ماه دیگر بسته بماند. اما این بار هم تجارت مانند قبل به فرایند خود ادامه خواهد داد. برای رساندن مواد غذایی، سوخت و دارو به هر دو کشور تردد کامیون ها و قطارها از این مرز بلامانع است.

مرز مشترک آمریکا، کانادا تا 20 می بسته می ماند

اما تمام سفرهای هوایی غیرضروری نظیر سفر برای بازدید از اقوام یا خرید همچنان ممنوع است. علاوه بر این اتباع خارجی داخل کانادا دیگر نمی توانند برای تمدید شرایط اقامتی خود درخواست ویزای موقت دهند و اصطلاحا مرتکب flagpoling شوند؛ درخواست برای ویزای کاری، تحصیلی و توریستی با نیت flagpoling هم شامل این ممنوعیت می گردد. اما اگر نیت بر تمدید شرایط اقامتی تان نباشد، همچنان می توانید ویزاهای موقت خود را تمدید کنید مشروط بر اینکه در درخواست خود شرح دهید که چرا باید در کانادا حضور داشته باشید.

محدودیت های سفری در خصوص پناهجویانی که با پای پیاده از نقاط غیررسمی مرز نظیر Roxham Road عبور می نمایند هم صدق می نماید. آنگونه که آقای جاستین ترودو اعلام نموده است بسته ماندن مرز آمریکا و سایر نقاط دنیا به کاهش توسعه ویروس کرونا در کانادا یاری نموده است.

شایان ذکر است که مرز آمریکا-کانادا از ابتدا با توافق دوجانبه هر دو کشور کانادا و آمریکا بسته شد در حالیکه سایر محدودیت های سفر به آمریکا مثلا از اتحادیه اروپا یا چین، به صورت یکجانبه از سوی ایالات متحده وضع شده است. هر دو کشور کانادا و ایالات متحده مجبور شده اند تدابیر مربوط به قرنطینه و جلوگیری از شیوع کروناویروس را ادامه دهند. تا کنون در کانادا بیش از 35000 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است که عمدتا در استان های کبک و انتاریو بوده اند. از این تعداد، متاسفانه 1500 نفر تسلیم کرونا شده و فوت نموده اند. در آمریکا که جمعیت آن 9 برابر کاناداست 750 هزار مورد ابتلا و بیش از 35000 مورد فوتی گزارش شده است.

در عین حال ذکر این نکته لازم است که در هنگامه کرونا و وضع محدودیت های و ممنوعیت هایی برای مسافران خارجی، کانادا همچنان از مهاجران استقبال می نماید. در این رابطه مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

ویزای کار کانادا آن هم در شیوع کرونا؟!

شکست کرونا در برابر اکسپرس انتری!

نقش مهاجران در اقتصاد کانادا در دنیای پساکرونا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1744

به "مرز مشترک آمریکا، کانادا تا 20 می بسته می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز مشترک آمریکا، کانادا تا 20 می بسته می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید