مسابقات جام جهانی کشتی 2020 در ایران برگزار می گردد

به گزارش مجله افتخار، رئیس فدراسیون کشتی در مورد تاریخ میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی گفت: در سالی برگزاری المپیک، مسابقات جام جهانی برگزار نمی گردد، اما به صورت استثناء این مسابقات در سال 2020 میلادی در ایران برگزار می گردد.

مسابقات جام جهانی کشتی 2020 در ایران برگزار می گردد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، ظهر امروز مجمع هیأت کشتی خراسان رضوی با حضور دبیر رئیس فدراسیون، فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و اعضای مجمع هیأت کشتی استان برگزار گردید.

در حاشیه این مجمع رئیس فدراسیون کشتی در مورد تاریخ میزبانی مسابقات جام دنیای کشتی گفت: در سالی برگزاری المپیک، مسابقات جام دنیای برگزار نمی گردد، اما به صورت استثناء این مسابقات در سال 2020 میلادی در ایران برگزار می گردد.

علیرضا دبیر ادامه داد: چند روز پیش با رئیس اتحادیه دنیای کشتی صحبت های انجام شد و او شماره شخصی خود را در اختیار ما گذاشت تا زین پس بیشتر در ارتباط باشیم، با توجه به هزینه هایی که ایران برای میزبانی از مسابقات انجام داد، او نیز موافق این امر است، یکی از دلایلی که سبب شد مسابقات به تاریخ دیگری موکول گردد، حضور تیم ها در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک بود.

وی درباره جدایی کشتی آلیش آقایان و پیوستن آن به فدراسیون جودو اظهار کرد: فعلا کشتی آلیش آقایان زیرمجموعه فدراسیون کشتی است و هر دو تیم آلیش بانوان و آقایان زیرنظر این فدراسیون به مسابقات قهرمانی دنیا اعزام می شوند، تمام کار های اعزام با فدراسیون کشتی بوده، برای آقایان اسپانسر پیدا شد، اما برای بانوان فدراسیون هزینه می نماید.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اعتراضات تیم کشتی تا ثبت دنیای توس در هفته آخر لیگ برتر گفت: این حرف ها همواره هست، این چیز ها را قبول ندارم، لیگ به کشتی مشهد یاری می نماید و حضور نماینده خراسان رضوی کار بزرگی است، به برگزاری لیگ برتر کشتی معتقدم به همین خاطر هر سال جدی تر برگزار می گردد.

دبیر به اعزام بدون مجوز یک تیم کشتی از خراسان رضوی به مسابقات برون مرزی اشاره و اعلام کرد: این کار یک تخلف است، با جدیت این موضوع را دنبال می کنیم و با مسببان این اقدام برخورد قاطع انجام می گردد.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد کار کردن سخت است، اصالتا خراسانی هستم و از این سختی ها اطلاع دارم، تا دو سال پیش کشتی مشهد مرده بود، هر زمان کشتی مازندران، تهران و مشهد خوب بوده کشتی کشور پیشرفت داشته است، در حال حاضر شرایط مازندران هم خوب نیست، کشتی از شهر ها رفته در زمان توکلیان یک میلیون کشتی گیر داشتیم، اما اکنون با 45 هزار نفر کار سختی در پیش داریم و از نقدها و پیشنهادات استقبال می کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: بازار کشتی داغ گردد همه نفع می برند، به عنوان مثال حضور یزدانی سبب انگیزه برای خراسانی ها است، خیلی از نوجوانان را به سمت کشتی می کشاند، اینکه فقط می گویند باید تمام تمرکزمان برروی پایه باشد، اشتباه است ویترین کشتی، لیگ برتر است.

دبیر اعلام کرد: فروردین ماه مسابقات کشتی نوجوانان در مشهد برگزار می گردد، کشتی گیران نوجوانان نباید وزن کم نمایند اگر این اتفاق رخ دهد محرومشان می کنیم، باید رده های پایه را تا بزرگسالی پرورش دهیم و در بزرگسالی هم از آن ها بهره مند شویم.

وی گفت: هر استانی که مدال دنیای و المپیکی بگیرد از نظر ما بهترین است و در انتخابی تیم ملی برای جام دنیای 2021 هم به غیر از مدال آوران المپیک بقیه باید در مسابقات قهرمانی کشور کشتی بگیرند.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید نمود: باید بدانیم در چه سالی چه مقصدی داریم، به همین خاطر با دانشگاه شریف برنامه ریزی ترتیب دادیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 640

به "مسابقات جام جهانی کشتی 2020 در ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات جام جهانی کشتی 2020 در ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید