مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی برگزار شد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور گفت: برگزاری مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک، نجات بخش زندگی برای بچه ها و نوجوانان سرتاسر دنیا با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی صورت گرفت.

مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی برگزار شد

محمدرضا زمردیان در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی دست های پاک، نجات بخش زندگی که شامگاه دوشنبه در مرکز شماره پنج کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهان در حال مبارزه با مساله ای به نام بیماری کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی است.

وی افزود: هم زمان با شیوع کرونا موضوع بهداشت فردی و شستشوی دست ها اهمیت بیشتری پیدا کرد و پزشکان در کنار قرنطینه خانگی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست ها را یکی از مهم ترین عوامل قطع چرخه انتقال این بیماری مطرح نمودند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور ادامه داد: از این رو کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ایران که یکی از سازمان های دوستدار کودک است و بچه ها را با کتاب، ادبیات، فرهنگ و هنر آشنا می کند تصمیم به برگزاری مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک، نجات بخش زندگی برای بچه ها و نوجوانان سرتاسر جهان با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی گرفت.

زمردیان با بیان اینکه موضوع این مسابقه بهداشت دست های من با موضوعات لباس ها، اسباب بازی ها، خوراکی ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و جهانیی که در آن زندگی می کنم و دست هایی که مراقب سلامتی من هستند مانند پدر، مادر، پزشکان، پرستاران و همه کسانی برای سلامتی بچه ها فعالیت می کنند معین شد، مطرح نمود: ارسال بیش از 9000 اثر به دبیرخانه و مشارکت بچه ها و نوجوانان از حدود 30 کشور جهان در این رویداد بزرگ، باعث خوشحالی و دلگرمی ما برای ادامه این راه شد.

وی خطاب به بچه ها اعلام نمود: ما از دریچه نقاشی های زیبای شما به جهانی خیال و رؤیاهایتان سفر کردیم و از دیدن نگاه نو خلاق شما لذت بردیم. ما خوب می دانیم نقاشی، یک دوست مهربان و همیشگی برای شما بچه ها است. نقاشی به شما کمک می کند تا فکر و احساستان را با ما در میان بگذارید؛ نقاشی به شما شجاعت می دهد تا از چیزهای ناشناخته، ترس واهمه ای نداشته باشید و برای مسائل راه حل های خوب پیدا کنید.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور ادامه داد: از شرکت شما در مسابقه بین المللی دست های پاک، نجات بخش زندگی و همچنین از حمایت سازمان بهداشت جهانی و سازمان های همراه، تشکر می کنم و امیدوارم به زودی شاهد پیروزی جهان بر ویروس کرونا و همه بیماری ها و بدی هایی که روح و جسم انسان و دل طبیعت را می آزارد، باشیم.

تلاش کانون در زنده نگه داشتن خوبی، دوستی و مهربانی در جهانی بچه ها است

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی گفت: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان همیشه در تلاش است خوبی، دوستی و مهربانی را در جهانی بچه ها زنده نگه دارد و ذهن و نگاه آن ها را با فکرهای زیبا آشنا کند.

ابراهیم زره ساز اظهار کرد: جهان بدون لبخند بچه ها، نوجوانان و بدون صدای بازی و شادی شان زیبایی اش را از دست می دهد.

وی افزود: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان همیشه در تلاش است خوبی، دوستی و مهربانی را در جهانی بچه ها زنده نگه دارد و ذهن و نگاه آن هارا با فکرهای زیبا آشنا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی خطاب به بچه ها گفت: این بار با توجه به شرایطی که بیماری کرونا در جهان و زندگی مردم به وجود آورده، تصمیم گرفتیم با کمک دریافت از هنر نقاشی، با نگاه و ایده های خلاق شما در مورد بهداشت دست ها آشنا شویم؛ به همین دلیل مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک، نجات بخش زندگی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز کنترل عفونت بیمارستان های دانشگاه ژنو سوئیس ویژه شما بچه ها و نوجوانان خوب سراسر جهان برگزار شد.

زره ساز افزود: در این فراخوان ارسال 9000 نقاشی زیبا، تبدیل به اتفاقی بی نظیر، شادی بخش و هیجان انگیز شد. نگاه خلاق و مهربان شما بچه ها و نوجوانان باعث شد تا ما یک آفرینش رنگارنگ را تماشا کنیم و باور کنیم که در جهت درستی قدم گذاشته ایم و نقاشی های زیبای شما ما را به ادامه این راه روشن ، امیدوار کرد.

وی مطرح نمود: امروز اگرچه داوری در میان این همه نقش و رنگ و استعداد کار بسیار سختی است، اما این مسابقه در مراسم اختتامیه خود، برگزیدگان نهایی اش را اعلام شناخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1255

به "مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه بین المللی نقاشی دست های پاک با هدف فرهنگ سازی در حوزه بهداشت فردی برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید