تور ارزان تایلند: مهاجرت به تایلند

به گزارش مجله افتخار، افراد زیادی هستند که دوست دارند برای همواره توی یکی از برترین مقاصد جنوب شرق آسیا یعنی کشور تایلند اقامت نمایند و زندگی جدیدی رو در کشوری با فرهنگ و دینی متفاوت و عجیب آغاز نمایند. در خصوص تایلند باید بدونید که این کشور به عنوان بیستمین کشور پر جمعیت جهان به حساب میاد و حدود 64 میلیون نفر توی اون زندگی می نمایند و یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشور بر پایه توریسم و گردشگریه و مردم اون با شیوه و فرهنگ متفاوتی زندگی می نمایند. بزرگ ترین گروه مهاجرانی که وارد تایلند شدند، گروه مهاجران چینی بودند که در قرن 18 و 19 وارد کشور شدند و پس از اون هم هندی ها که هر دو این ها نقش قابل توجهی در فرهنگ و غذاهای این کشور ایفا کردند.

تور ارزان تایلند: مهاجرت به تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

وقتی این کشور رو به عنوان مقصدی برای زندگیتون انتخاب می کنید، یعنی باید آماده روبرو شدن با همه چیز های عجیب و غریب رو هم داشته باشید. آدم هایی با طرز فکر و عقایدی متفاوت که غذاهایی متفاوت تر از اون چیزی که فکر می کنید، میخورند و به روش ها و سبک های مختلفی زندگی می نمایند… اگه کشف کردن دنیای عجیب تایلندی ها و زندگی کنار مردمی که توی هر شرایطی لبخند می زنند براتون جذابه، بهتره با خبرنگاران همراه باشید تا از راه های مختلف مهاجرت به این کشور بیشتر بدونید!

شرایط مهاجرت به تایلند

در قانون رسمی کشور تایلند، اقامت دائم و بدون تمدید کمتر دیده میشه و معمولا اقامت به صورت یک ساله و قابل تمدید انجام میشه. برای مهاجرت به این کشور می تونید از راه های مختلفی مثل تحصیل، کار، ازدواج و… اقدام کنید که در ادامه خبرنگاران با جزئیات بیشتری براتون شرح میده!

مهاجرت کاری

طبق قوانین مهاجرت در تایلند، هیچ فرد خارجی نمی تونه بدون اخذ مجوز در کشور کار کنه. برای دریافت مجوز کار هم احتیاج به در خواست یک کافرما برای جذب شما به عنوان نیروی کاریه که باید ثابت کنه که این فرد توانایی هاییی داره که توی سیستم کاری کارفرما وجودش لازمه.

مهاجرت تحصیلی

تحصیل در تایلند به سرعت در حال پیشرفته و در مقایسه با خیلی از کشور ها مثل سنگاپور و مالزی، درس خوندن توی این کشور هزینه کمتری داره. برای دریافت اقامت تحصیلی باید توی یکی از دانشگاه های تایلند ثبت نام کنید و بعد از تموم شدن دوره 3 ماهه اول می تونید ویزاتون رو به صورت سالانه تمدید کنید و این راه یکی از راحت ترین روش های برای اقامت موقت در تایلند به حساب میاد تنها موضوع مسئله ای که وجود داه اینه که بتونید توی یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان تایلند پذیرش بگیرید! به علاوه می تونید با ثبت نام توی موسسات مورد تایید اداره مهاجرت تایلند هم زبان انگلیسی یا تایلندی بخونید فقط در خصوص ویزای تحصیلی بهتره بدونید که شما به عنوان دانشجو حق کاکردن و کسب عایدی در تایلند رو ندارید و برای کار باید مجوز کار دریافت کنید.

مهاجرت به وسیله خرید ملک و سرمایه گذاری

قبل از هر چیزی در خصوص ثبت شرکت در تایلند باید بدونید که شما احتیج به 2 سهام دار تایلندی دارید تا 51 درصد از سهام شرکت رو در دست بگیرند و 49 درصد باقی مونده میتونه سهام شما از شرکت باشه. اگر شما بخواید به عنوان یک سرمایه گذار توی کشور تایلند کاری راه بندازید یا شرکتی ثبت کنید باید مدارکی رو آماده کنید و درخواستتون رو ارائه بدید. به طور کلی هم پردازش درخواست ثبت معمولا حدود 10 روز طول میکشه و انجام شرایط زیر برای راه انداختن کسب و کار در تایلند ضروریه:

  • فرد باید حداقل 2000.000 بات سرمایه ثبت شده داشته باشه.
  • در صورت ثبت شرکت باید حداقل 50 کارمند تایلندی رو استخدام کنه و به ازای هر 50 نفر تایلندی یک خارجی رو استخدام کنه و در کل تعداد کارمند های خارجی نباید از 5 تا بیشتر بشه.
  • به ازای هر 4 کارمند تمام وقت تایلندی می تونه نفر خارجی استخدم کنه.

برای سرمایه گذاری هم حداقل باید از 3 تا 10 میلیارد بات هزینه کنید. یکی دیگه از روش های مهاجرت به تایلند و دریافت اقامت این کشور، خرید ملکه…

تایلند به خارجی ها اجازه خرید زمین نمیده و فقط می تونند آپارتمان یا ملک خریداری نمایند و بهتره بدونید اقامت به وسیله خرید ملک خیلی روش مناسبی محسوب نمیشه و با خرید ملک نمیتونید مجوز کار یا زندگی توی این کشور رو به دست بیارید و بهتره اول به وسیله روش های دیگه شرایط اقامتتون رو درست کنید و بعد اگه خواستید ملک هم خریداری کنید. این موضوع رو هم یادتون باشه که ملک در تایلند خیلی ارزونه و پیشرفت خاصی هم نمیکنه و بنابراین به هیچ عنوان به چشم سرمایه گذاری بهش نگاه نکنید!

مهاجرت به وسیله ازدواج در تایلند

در خصوص مهاجرت به وسیله ازدواج هم باید بدونید که اگه فردی با یک مرد و یا زن تایلندی ازدواج کنه و ازدواجش رو توی تایلند ثبت کنه، می تونه اقامت این کشور رو به دست بیاره اما باید بدونید که مدت ازدواجتون باید بالای 5 سال باشه و دولت رو متقاعد کنید که می تونید ماهانه 75000 بات عایدی کسب کنید که چندان هم کار ساده ای به نظر نمیرسه! این موضوع رو هم باید بدونید که درسته شما با ازدواج مجور اقامت می گیرید اما اول اینکه این اقامت به صورت سالانه هست و باید هر سال تمدید بشه و هم اینکه شما برا کار توی این کشور باید مجور کار رو جداگانه درخواست کنید و کارهاشو انجام بدید.

مهاجرت به وسیله تولد کودک در تایلند

در خصوص تولد یچه در تایلند هم طبق قوانین این کشور، بچه ای که در تایلند متولد میشه و یکی از پدر یا مادر اون تایلندی هستند می تونند اقامت تایلند رو دریافت نمایند ولی در خصوص پدر مادر های خارجی همچین موضوعی صدق نمی کنه و نه بچه و نه پدر مادر نمی تونند اقامت تایلند رو کسب نمایند و باید بعد از تموم شدن مهلت 60 روزه ویزاشون در صورت احتیاج تا 30 روز بیشتر ویزاشون رو تمدید نمایند و بعد از اون به کشور خودشون برگردند.

منبع: گردگرد
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1981

به "تور ارزان تایلند: مهاجرت به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: مهاجرت به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید