میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه شد ، موافقت شورای نگهبان با تشکیل وزارتخانه جدید

به گزارش مجله افتخار، شواری نگهبان پس از دو بار رد کردن لایحه تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشکیل این وزارتخانه موافقت کرد.

میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه شد ، موافقت شورای نگهبان با تشکیل وزارتخانه جدید

خبرنگاران: شورای نگهبان با لایحه تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موافقت کرد. پیش از این شورا دو بار به دلایلی همچون بار مالی و قوانین خلاف شرع با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی مخالفت کرده بود.

کنندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی لایحه تشکیل این وزارتخانه را اصلاح و برای شورای نگهبان ارسال کرده بودند. با موافقت شورای نگهبان روند اجرایی تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز خواهد شد و رییس جمهوری باید ابتدا سرپرست و پس از آن وزیر این وزارتخانه را به مجلس معرفی کند.

بیش از 2 دهه است که که کنندگان مجلس به دنبال تغییر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه است و پیش از این چند بار این موضوع در مجلس مطرح و یک بار نیز تا مرحله رای گیری رفته اما رای لازم را کسب نکرد.

کنندگان مجلس شورای اسلامی درصدد هستند با تشکیل وزارتخانه، این بخش از دولت را دربرابر اقدامات خود پاسخگو کنند.

بسیاری معتقدند دولت حسن روحانی پیش از این تمایلی به تشکیل این وزارتخانه نداشته است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال حاضر سمت معاونت ریاست جمهوری را دارد و منتقدان با اشاره به کارنامه روسای گذشته سازمان، این نهاد دولتی را حیاط خلوت دولت می دانند.

منبع: چمدان
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 253

به "میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه شد ، موافقت شورای نگهبان با تشکیل وزارتخانه جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه شد ، موافقت شورای نگهبان با تشکیل وزارتخانه جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید