نامه دانشجویان سعودی به پادشاه عربستان

به گزارش مجله افتخار، اقدام عربستان در اخراج سفیر کانادا از ریاض و فراخوان سفیر خود از اتاوا و تعلیق روابط بازرگانی و سرمایه گذاری میان دو کشور بازتاب خبری گسترده ای داشته است.

نامه دانشجویان سعودی به پادشاه عربستان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از الوطن سرب، با توجه به بحران پیش آمده میان دو کشور عربستان سعودی و کانادا، دانشجویان سعودی بسیار نگران آینده شغلی و تحصیلاتی خود در کشور کانادا هستند.

انجمن هماهنگی امور دانشجویان سعودی در کانادا طی بیانیه های عنوان کرد، تنش سیاسی رخ داده بسیار برای آینده دانشجویان سعودی ساکن کانادا هشدارآمیز است.

با توجه به مسائل پیش آمده انجمن هماهنگی امور دانشجویان سعودی در کانادا، طی نامه های جداگانه از پادشاه عربستان سعودی سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد محمد بن سلمان خواستار بازنگری در رابطه با کشور کانادا شده و خاطرنشان کردند تصمیم شما بسیار در آینده دانشجویان سعودی ساکن کانادا تأثیرگذار است.

بر اساس نامه منتشرشده، قطع رابطه سیاسی و برنامه بورسیه های مطالعاتی تأثیر منفی بر برنامه و چشم اندازهای آینده عربستان سعودی خواهد داشت و می تواند آسیب جدی بر صنعت مدرن سازی عربستان وارد کند.

تنش میان عربستان و کانادا زمانی رخ داد که وزارت امور خارجه کانادا و سفارت این کشور در ریاض خواستار آزادی چند فعال مدنی شدند که سریعاً با واکنش خشمگینانه پادشاهی عربستان سعودی به این درخواست روبرو شدند.

بعد از درخواست کانادا، وزارت امور خارجه عربستان سعودی طی بیانیه ای عنوان کرد، کشور عربستان هرگز مداخله در امور داخلی خود را برنمی تابد.

لازم به ذکر است، حدود 16 هزار دانشجوی سعودی در دانشگاه های کانادا مشغول تحصیل هستند که تقریباً تمام هزینه تحصیل و زندگی آنها را عربستان تأمین می کند.

4077

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 908

به "نامه دانشجویان سعودی به پادشاه عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه دانشجویان سعودی به پادشاه عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید