نخستین کمیسیون پایش و تحلیل جرائم در ستاد مرکزی یگان حفاظت برگزار گردید

به گزارش مجله افتخار، کمیسیون پایش و تحلیل جرائم با پیشنهاد معاونت امنیتی و حفاظتی یگان، به منظور تجزیه و تجلیل آمار و اطلاعات و اخبار حوزه ماموریتی و با هدف کاهش جرائم علیه مواریث تاریخی، فرهنگی تشکیل شد.

نخستین کمیسیون پایش و تحلیل جرائم در ستاد مرکزی یگان حفاظت برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، نخستین جلسه کمیسیون با حضور فرمانده یگان حفاظت، مشاور اجرائی فرماندهی معاون امنیتی، حفاظتی رؤسای ادارات حقوقی مشارکتهای اجتماعی، فنی و مسئول آمار در دفتر ستاد مرکزی یگان برگزار گردید .

در این کمیسیون مقرر شد به صورت ماهیانه، با تمرکز بر جغرافیا و فراوانی وقوع جرائم و تحلیل مناسب و منطقی به وسیله پالایش آمار واقعی در سطح استان ها و احصای نقاط ضعف و قوت موجود، ضمن نگرش کارشناسانه بر موضوعات مطروحه و چالش های پیش روی، به وسیله اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ راهکارهای کاربردی مناسب، زمینه کاهش جرائم حوزه میراث فرهنگی فراهم گردد.

در این رابطه و درخلال برگزاری کمیسیون مذکور، مباحث مرتبط در زمینه تقویت واکنش های سلبی و پیشگیری کیفری طرح و بر لزوم ساختارمند کردن پایش جرائم ازطریق برگزاری کمیسیونهای مشابه در سطح استان ها با تمرکز بر مصوبات ستاد مرکزی و تأثیر مستقیم و موثر آن بر کارنامه عملکرد یگانهای تابعه تاکید شد.

همچنین موضوع حذف آلات و ادوات ارتکاب جرائم به وسیله بهره گیری مناسب از پتانسیل های موجود مردمی و اقدامات تعاملی دستگاههای همیار و نیز روند رصد فضای مجازی و برخورد قانونی با مرتکبین این عرصه با هدف تحقق حفاظت اطمینان بخش به عنوان شاخص اقدامات اجرایی یگان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 312

به "نخستین کمیسیون پایش و تحلیل جرائم در ستاد مرکزی یگان حفاظت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کمیسیون پایش و تحلیل جرائم در ستاد مرکزی یگان حفاظت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید