نرخ اجاره ویلا در شمال شکست

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، آنالیز ها نشان می دهد تغییر سبک سفر در ایام کرونا باعث سقوط نرخ ها در بازار اجاره ویلاها شده است. هرچند مراکز رسمی اقامتی هنوز در برابر تنظیم هزینه ها برای مسافران مقاومت می نمایند، اما در بوم گردی هم کارت هدیه در نظر گرفته شده است.

نرخ اجاره ویلا در شمال شکست

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سفر کردن نه تنها تاثیرات مثبتی بر افراد از نظر روانی می گذارد، بلکه از نظر مالی نیز می تواند اثرات قابل توجهی نیز به همراه داشته باشد به طوری که با ورود دنیاگرد خارجی به کشور شاهد افزایش درآمد ارزی خواهیم بود و با سفر کردن دنیاگرد های داخلی نیز چرخه درآمدی فعالان صاحبان کسب وکارها را در بخش های مختلفی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با دنیاگردی در ارتباط هستند، به حرکت درمی آورد. به همین دلیل رونق دریافت بازار دنیاگردی برای هر کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

یکی از بخش های فعال مهم در حوزه دنیاگردی اقامتگاه ها هستند که جزء اصلی سفر هستند و هزینه قابل توجهی را به دنیاگرد ها اختصاص می دهند.

ویلاها در رده اقامتگاه های پرطرفدار به خصوص در شهرهای شمالی به شمار می فرایند که دنیاگردان تمایل بیشتری به اقامت در آنها دارند. میزان تقاضای این نوع از اقامتگاه ها به اندازه ای افزایش یافته که سرمایه گذاران متعددی در این حوزه سرمایه گذاری نموده اند؛ به طوری که ساخت وساز ویلا در شهرهای شمالی افزایش قابل توجهی پیدا کرد تا جایی که دیگر ذائقه دنیاگردان با ویلاهای ساده همخوانی نداشت و ویلاهایی که ساخته می شد دارای امکانات ویژه ای همچون استخر، باغ، سالن ورزش و… بودند که همین امکانات موجب افزایش قیمت آنها نیز می گردد به طوری که در اجاره ویلاهای لوکس با امکانات کامل قیمت آنها از شبی حداقل یک میلیون تومان برای یک خانواده سه نفر تعیین شده بود. اما گویا شیوع ویروس کرونا اگر قیمت اغلب کالاها و خدمات را افزایش داده تاثیر معکوس بر نرخ اجاره بهای ویلاها برای دنیاگردانی که قصد اقامت در آنها را دارند، گذاشته است.

آنالیز ها نشان می دهد بعضی از ویلاهایی که درحال حاضر در سایت ها و فضای مجازی برای اقامت به دنیاگرد ها عرضه می گردد، اجازه یک شب اقامت آنها نسبت به سال گذشته نه تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه قیمتی ارزان تر نیز برای آن در نظر گرفته اند.

با توجه به تعطیلات مناسبتی که در پیش داریم احتمالا صاحبان این ویلاها قصد تحریک دنیاگرد و جذب بیشتر دنیاگرد به شهرها و اقامتگاه های خود را دارند؛ زیرا به علت شیوع ویروس کرونا حجم سفرها کاهش چشمگیری داشته که علاوه بر شیوع ویروس کووید-19 خانوار ها به علت شرایط مالی که درحال حاضر در جامعه حاکم است با مسائل معیشتی مهمی روبرو هستند؛ به طوری که ناچار به حذف بعضی از هزینه های غیرضروری خود شده اند که یکی از آنها سفر است.

سقوط اجاره ویلا در شرایطی اتفاق افتاده است که دنیاگردان برای اقامت در سفرهای خود به علت حجم بالای مسافران هتل را انتخاب نمی نمایند؛ زیرا احتمال ابتلا به کرونا در مراکزی که افراد زیادی در آن حضور دارند، بالاتر است. با شیوع ویروس کرونا سبک سفر در دنیا و ایران تغییر کرد؛ به طوری که مردم سفرهای کوتاه مدت یک روزه یا سفر بدون اقامت در اقامتگاه ها را در برنامه خود قرار دادند. به همین دلیل انتخاب اماکن دیدنی و مکان های بکر در اطراف استان محل اقامت به عنوان مقصد سفر چند ساعته یکی از اولین انتخاب های هر خانواری محسوب می شد.

طبیعت گردی یا بوم گردی(گردش و تفریح در مناطق بومی و روستایی) در دوران کرونا بیش از سایر سبک های مسافرت استفاده شد. از همین رو صاحبان ویلاها برای کسب حداقل درآمد ویلاهای خود را با قیمتی کمتر از سال گذشته در اختیار دنیاگردان قرار می دهند.

به طور مثال یکی از ویلاهای جنگلی که امکاناتی همچون سونا، جکوزی و… را دارد با تخفیفی قابل توجه شبی 400 هزار تومان در فضای مجازی عرضه نموده اند.

در صورتی که همین ویلا سال گذشته با قیمت شبی یک میلیون و 800 هزار تومان به دنیاگرد ها اجاره داده می شد، در واقع صاحب این ویلا با تخفیف 75 درصدی نسبت به نرخ سال گذشته و تخفیف حدودا 95 درصدی نسبت به قیمت واقعی سال جاری، ویلای خود را اجاره می دهد که همین امر از زیان غیرقابل جبران فعالان به خش خصوصی در حوزه اقامتگاه های ویلایی خبر می دهد. بنابراین متولیان دنیاگردی در کشور باید هرچه زودتر در راستای رفع کردن مسائل این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

سازمان دنیای دنیاگردی تا سال 2021 را به علت شیوع ویروس کرونا سال دنیاگردی و توسعه روستایی نامیده است، در واقع علت اصلی این نا م گذاری بهبود راستا دنیاگردی دنیا است؛ زیرا مسافرت ها در دوران کرونا شکل جدیدی را به خود اختصاص داده و دنیاگرد ها سفر به طبیعت و بوم گردی را جایگزین سفرهای خود نموده اند.

این شعار و اجرایی کردن آن موجب جلوگیری از تخلیه روستاها و کاهش خسارت ها به جوامع روستایی خواهد شد و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای این نوع از سفر افزایش دنیاگردی داخلی را به همراه خواهد داشت.

این کاهش قیمت در اقامتگاه های دنیاگردی صرفا به ویلاها اختصاص نیافته است، بلکه اقامتگاه های بوم گردی نیز پا به این عرصه گذاشته و با ارائه کارت های تخفیف 50 درصدی دنیاگردان را تشویق به حضور در مناطق روستایی و اقامت در این نوع از اقامتگاه ها می نمایند تا بتوانند بیشترین جذب مسافر را در حوزه دنیاگردی روستایی داشته باشند.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1134

به "نرخ اجاره ویلا در شمال شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ اجاره ویلا در شمال شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید