نکات مهمی که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید

به گزارش مجله افتخار، کانادا یکی از کشورهایی است که از سطح رفاه بالایی برخوردار است و به افراد اجازه اقامت به عنوان مهاجر را می دهد. تنها راه برای اقامت طولانی مدت در کانادا این است که ابتدا مهاجر باشید و برای این امر باید برای مهاجرت اقدام کرد. در این مطلب با بهترین روش های اقامت و مهاجرت به کانادا بدانید آشنا می کنیم.

نکات مهمی که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید

درخواست مهاجرت به کانادا در بستر آنلاین بوده و فرایند درخواست حداکثر ظرف مدت 6 ماه انجام می شود. برای درخواست اجازه اقامت، یعنی درخواست مهاجرت، درخواست با توجه به دسته درخواستی که باید برای صلاحیت انجام شود فرق دارد. درخواست مهاجرت به این کشور با توجه به موقعیت متقاضی فرق دارد.

اکسپرس اینتری - سیستمی است که عموماً افرادی که می خواهند به عنوان مهاجر به کانادا بیایند از آن استفاده می کنند. از طریق این سیستم افراد با توجه به صلاحیت خود امتیاز می گیرند. سن فرد، سطح تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی امتیازاتی هستند که بالاترین امتیاز را در امتیاز به ارمغان می آورند. امکان درخواست برای اکسپرس اینتری از داخل یا خارج از کانادا وجود دارد.

الحاق خانواده - در این شیوه مهاجرت به کانادا، خویشاوند خونی شما باید دارای مجوز اقامت یا مهاجر در کانادا باشد تا بتواند از شما حمایت کند. تحت شرایط دولت کانادا، شخصی که حداقل دستمزد را دریافت می کند نمی تواند از متقاضی مهاجرت حمایت کند. حامیان مالی شهفرایند کانادایی محدود به والدین، همسر، فرزند و خواهر و برادر زیر سن قانونی آنهاست.

دسته خوداشتغال - انتظار دولت کانادا این است که شخص بتواند به فعالیت های فرهنگی و ورزشی کانادا کمک کند و استعدادهای ورزشی برای کنندگی کشور را داشته باشد. افرادی که علاقه مند به کشاورزی هستند و فکر می کنند از این طریق از کانادا حمایت خواهند کرد می توانند به این بخش مراجعه کنند.

رده کارآفرینی - افراد دارای ایده نوآورانه باید به سازمان های مرتبط با ایده کسب و کار خود بپیوندند و از آنها تاییدیه بگیرند و متقاضی در این سازمان ها فرد یا موسسه حمایتی را پیدا کرده که روی آنها سرمایه گذاری کند. به این ترتیب می توان اپلیکیشنی از دسته کارآفرین ساخت.

برنامه مهاجرت سرمایه گذاران - این برنامه شامل افرادی است که علاوه بر سطح زبان انگلیسی، سطح تحصیلات ثابت کنند 10 میلیون دلار دارایی خالص دارند.

مراقبت از کودک- یکی دیگر از مدارک درخواست مهاجرت، دسته مراقبت از کودک است. فرصت کار محدود بوده و تجربه لازم حداقل 2 سال کار در این زمینه است.

مرحله درخواست مهاجرت به کانادا

اگر مدرکی از دولت کانادا دارید مبنی بر اینکه تایید شده و از مجموعه متقاضی خارج شده اید، اکنون می توانید فرم درخواست مهاجرت به کانادا را پر کنید. اگرچه فرم 2 تا 3 صفحه بوده، اما از بخش هایی تشکیل شده است. این فرم به صورت آنلاین از طریق وب سایت دولت کانادا در دسترس است. شماره فرم در قسمت سمت راست بالای فرم موجود است. هنگام وارد کردن اطلاعات خود در فرم باید توجه ویژه ای داشته باشید که در هر قسمت چه اطلاعاتی درخواست می شود. اگر به هیچ یک از سوالات فرم پاسخی ندارید، باید خیر را علامت بزنید.

با رسیدن دعوت نامه، فرد حق دارد برای ورود سریع اقدام کند. در مرحله درخواست مهاجرت به کانادا، اطلاعات اعلام شده هنگام ایجاد پروفایل باید به همراه مدارک اثبات شده و به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سیستم آپلود شود (کد مرجع، اطلاعات شخصی، تجربه کاری، اطلاعات پاسپورت، پیشنهاد شغلی کتبی، اطلاعات خانواده).

یکی از امتیازاتی که برای مهاجرت به کانادا امتیاز کسب می کند این است که متقاضی نباید بیش از 30 سال سن داشته باشد. دانش زبان انگلیسی باید در سطح معینی نسبت به آیلتس یا TCF باشد. نمرات اخذ شده از آزمون های زبان با اعتبار بین المللی به نمره خاصی در CLBS (سیستم معیارهای زبان کانادایی) تبدیل می شود. سطح مورد نیاز زبان انگلیسی، که امتیاز را در برنامه افزایش می دهد، حداقل بیش از معادل CLBS است.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

فرمت مدارک برای درخواست مهاجرت به کانادا و حتی اخذ ویزا توریستی کانادا باید به شکل درخواستی دولت کانادا باشد. علاوه بر اینها ؛ گواهی سلامت، اقدامات اجرا شده در ده سال گذشته و محل سکونت متقاضی، در صورتی که قبلاً به خارج از کشور سفر کرده باشد، تفکیک آن، گذرنامه، عکس بیومتریک، ثبت احوال، صورتحساب بانکی تهیه شود. پس از کسب امتیاز کافی و پرداخت هزینه درخواست، ظرف 6 ماه پاسخ دریافت خواهد شد.

منبع: اتاق
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2058

به "نکات مهمی که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید