هدست اپل احتمالا از قابلیت اسکن چشم بهره می برد

به گزارش مجله افتخار، بر اساس یک گزارش تازه، ظاهرا اولین هدست اپل با قابلیت اسکن چشم برای تایید هویت راهی بازار می گردد. به لطف این مشخصه، چندین کاربر می توانند از یک هدست استفاده نمایند و صرفا با اسکن چشم خود، قادر به بهره گیری از اکانت های مختلف و پرداخت آنلاین خواهند بود.

هدست اپل احتمالا از قابلیت اسکن چشم بهره می برد

برای اسکن چشم، دوربین های داخلی جهت نگاه کاربر را ردیابی می نمایند و ردیابی چشم بعلاوه به اپل اجازه می دهد برای پردازش های گرافیکی از قدرت سخت افزاری کمتری استفاده کند. گفته می گردد استارت آپ آلمانی SensoMotoric Instruments که در سال 2017 به وسیله اپل تصاحب شده، استفاده از این فناوری را امکان پذیر نموده است.

در این گزارش آمده که اولین هدست اپل از 14 دوربین استفاده می نماید و برای مقایسه باید بگوییم که هدست کوئست پرو از 10 دوربین بهره می برد. در این هدست دو هدفون در بخش پایینی تعبیه شده تا حرکات پای کاربر را زیر نظر بگیرند. این در حالی است که هدست کوئست پرو از چنین مشخصه ای بهره نمی برد. گفته می گردد هدست اپل نسبت به جدیدترین هدست متا باریک تر و سبک تر است و بنابراین استفاده از آن راحت تر محسوب می گردد.

بعلاوه اپل به افراد عینکی هم توجه نشان داده و این افراد می توانند لنزهای طبی موردنظر خود را در بخش داخلی روی نمایشگر قرار دهند تا برای بهره گیری از هدست هیچ مسئله ای نداشته باشند. در بخش بیرونی این هدست یک نمایشگر کوچک تعبیه شده تا دیگر افراد بتوانند حالات چشم و ابرو کاربر را مشاهده نمایند. بعضی کارشناسان در خصوص افزایش مصرف انرژی به علت وجود این نمایشگر ابراز نگرانی نموده اند ولی در این گزارش آمده که نمایشگر موردنظر به علت داشتن رفرش ریت پایین، انرژی بسیار کمی مصرف می نماید.

در نهایت طبق این گزارش، به نظر می رسد بعضی از ویژگی های فاش شده از هدست اپل در مدل نهایی قرار نخواهند داشت. گفته می گردد اوایل سال 2023 شاهد رونمایی از این هدست خواهیم بود و تا آن موقع بدون شک اطلاعات بیشتری از آن فاش می گردد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2107

به "هدست اپل احتمالا از قابلیت اسکن چشم بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست اپل احتمالا از قابلیت اسکن چشم بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید