هرمزگان تا اطلاع ثانوی به گردشگران خدمات ارائه نمی کند

به گزارش مجله افتخار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: به دلیل انتشار ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی به گردشگران خدمات ارائه نمی گردد.

هرمزگان تا اطلاع ثانوی به گردشگران خدمات ارائه نمی کند

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هرمزگان، رضا برومند امروز دوشنبه 19 اسفند بابیان این مطلب، گفت: اداره کل استان، برنامه های نوروز 1399 را از سه مرجع وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا دنبال می نماید.

او اضافه کرد: در صورت مغایرت تصمیم گیری، آن را برای تأیید نهایی به ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا فرستاده و آنجا تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هرمزگان در مورد ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: در حال حاضر ستاد اجرایی خدمات سفر در ستاد مقابله با بیماری کرونا ادغام شده و مسئولان کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در کمیته مدیریت بیماری کرونا عضویت دارند.

او ادامه داد: برنامه حضور جهانگردان به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی و تورها لغو شده است و ما عملاً برنامه ورود جهانگرد به استان هرمزگان را نداریم.

برومند اضافه کرد: همچنین فعالیت ها و برنامه های گروهی در تأسیسات جهانگردی و موزه ها از هفته اول شیوع بیماری کرونا در استان تعطیل شده و هیچ گونه فعالیتی در این خصوص وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه خدماتی در استان به جهانگردان داده نمی گردد، اضافه کرد: تمامی فعالیت های مربوط به جهانگردان عملاً تعطیل شده و فقط هتل های استان دایر هستند که منتظر دستورالعمل مراجع سه گانه به عنوان مرجع تصمیم گیری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر هتل ها با رویکرد ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی خدمات لازم را ارائه می دهند اما هر زمان که لازم باشد و تصمیمی در مراجع سه گانه گرفته گردد، تعطیلی هتل ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

او در مورد لغو برنامه ها در تأسیسات جهانگردی گفت: زمانی که فعالیت ها تعطیل می شوند انتظار داریم مردم حمایت نمایند و برنامه های خود را در مکان های دیگر برگزار ننمایند اما متأسفانه شاهد بودیم پس از لغو برنامه تالارها، مردم برنامه های خود را به باغ ها و حتی کاشی فروشی ها و موزاییک فروشی ها منتقل کردند.

برومند ادامه داد: این مکان ها قطعاً شرایط بهداشتی بهتری نسبت به تالارهای پذیرایی ندارند و انتظار داریم مردم در این مدت رعایت نمایند، چون سلامت آن ها در اولویت قرار گرفته است.

او تأکید کرد: انتظار داریم مردم در مورد تصمیم های گرفته شده، نهایت همکاری را داشته باشند تا انشاءالله با عبور از این بحران، برنامه های مختلفی در حوزه های میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی دنبال کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 815

به "هرمزگان تا اطلاع ثانوی به گردشگران خدمات ارائه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان تا اطلاع ثانوی به گردشگران خدمات ارائه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید