هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می گردد

به گزارش مجله افتخار، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می گردد.

هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می گردد

حسین مهدی زاده بیان نمود: شهرداری ارومیه همه ساله برای معرفی انگور فراوریی و محصولات به دست آمده از انگور نظیر دوشاب، کشمش، مویز، سرکه و...اقدام به برگزاری جشنواره ای تحت عنوان جشنواره انگور در ارومیه می نماید.

مهدی زاده اضافه کرد: سال جاری نیز طبق روال سالیان گذشته دهکده ساحلی چی چست ارومیه از 27 شهریور الی 2 مهر میزبان هفتمین جشنواره انگور است.

شهردار ارومیه هدف از برگزاری جشنواره انگور را معرفی سنت های قدیمی و محصول فراوریی انگور آذربایجان غربی، احیای سنت های قدیمی پخت دوشاب عنوان نمود و گفت: برای اولین بار در این جشنواره مراحل سنتی چیدن انگور به وسیله گروه سنتی انگور چینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مهدی زاده با بیان اینکه سال جاری در این جشنواره ظرفیت های فراوری، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در ارومیه در معرض دید عموم قرار می گیرد، گفت: محل های تهیه دوشاب، مراحل زراعت و باغبانی در روستاهای آذربایجان غربی، زندگی عشایری، تهیه آش و نان سنتی و غرفه های مراکز ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی و برگزاری جنگ های شادی با حضور هنرمندان معروف استانی و کشوری از جمله بخش های این جشنواره به شمار می روند.

وی اضافه کرد: بعلاوه خدمات حمل و نقل شهروندان به دهکده ساحلی چی چست به وسیله ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در زمان برگزاری جشنواره رایگان است.

مهدی زاده توضیح داد: بعلاوه غرفه هایی جهت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله انگور فراوریی ارومیه در این جشنواره در نظر گرفته شده است که کشاورزان می توانند محصولات فراوریی خود را بدون واسطه در این غرفه ها بفروش برسانند.

وی گفت: سال جاری جهاد کشاورزی و دانشگاه ارومیه در این جشنواره شرکت نموده اند و مراحل کاشت و داشت و برداشت محصول را بصورت علمی به آگاهی شهروندان خواهند رساند و بعلاوه غرفه هایی جهت عرضه نهال انگور در اختیار نهالستان دارها قرار گرفته است.

شهردار ارومیه توضیح داد: با توجه به همزمانی برگزاری جشنواره با هفته وحدت و میلاد گرامی پیامبر اعظم مراسم نورافشانی به همراه اجرای موسیقی زنده و برنامه های شاد و مفرح و تئانر خیابانی و برنامه های مختص بچه ها با حضور مجری کشوری در این جشنواره اجرا می گردد.

مهدی زاده گفت: بعلاوه گروه 15 نفره انگور چینی از شهرستان قوشچی با لباس های محلی نیز در این جشنواره شرکت نموده و به اجرای مراسم سنتی انگور چینی و موسیقی سنتی خواهند پرداخت.

مهدی زاده با بیان اینکه، بعلاوه در طول برگزاری جشنواره غرفه هایی برای استقرار منطقه ها پنجگانه شهرداری ارومیه در نظر گرفته شده است، گفت: معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری ارومیه با استقرار در این غرفه ها به ارائه خدمات به شهروندان پرداخته و عملکرد خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گفته شهردار ارومیه، در طول ایام برگزاری جشنواره پارکینگ دهکده ساحلی چی چست با ظرفیت پارک 3000 خودرو به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: دهکده ساحلی چی چست ارومیه محل برگزاری جشنواره انگور از 27 شهریور تا دوم مهر روزانه از ساعت 16 الی 24 میزبان شهروندان ارومیه ای، گردشگران و بازدیدکنندگان است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1403 بروزرسانی: 24 شهریور 1403 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2279

به "هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید