هفته هشتم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، در هفته هشتم رقابت های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه 46 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در خاتمه 89 میلیون و 775 هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم کورس های 6 گانه اهدا شد.

هفته هشتم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

در دور اول اسب های ترکمن دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دلیجه عطا با اسب کارار ایندی زودتر از خط انتها گذشت و طاهر گوگ نژاد با اسب آرتان بلورین و رامین قهرمانی با اسب رضوان خان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب ویهان بابا عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب دونگا ونوش و آق اویلی بشگرد با اسب سرجان به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب گل آی نور پیروز به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب جنی ناز و رامین قهرمانی با اسب فرگل به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس 6 به مسافت هزار متر شکل گرفت که رامین قهرمانی با اسب فریاد (2) زودتر از خط انتها عبور کرد و کمال دلیجه عطا با اسب کارا دنیز و بنیامین جرجانی با اسب گلد دریم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس چهار به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب شیرین نخستین نفر از خط انتها عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب طلا و آرمین آق آتابای با اسب دوبلین نفرات دوم و سوم از خط انتها گذشتند.

در دور ششم و انتهای اسب های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس یک با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دلیجه عطا با اسب مامبو پیروز به کسب عنوان نخست شد و محمد خوجملی با اسب آکام و آرمین آق آتابای با اسب لندی به ترتیب دوم و سوم شدند.

کمال دلیجه عطا بهترین چابکسوار هفته

در انتها هفته هشتم رقابت های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، کمال دلیجه عطا با کسب سه مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، رامین قهرمانی و آرمین آق آتابای هر کدام پیروز به کسب یک مقام نخست و دو مقام سوم شدند و عیدمحمد غراوی یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته نهم رقابت های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 25 مرداد ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه های سوارکاری این سه شهرستان می کشاند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 259

به "هفته هشتم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته هشتم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید