همه آنچه از Horizon Forbidden West می دانیم

به گزارش مجله افتخار، سال 2017 میلادی برای استودیو هلندی گوریلا گیمز سال مهمی بود. آن ها که برای مدت زیادی با مجموعه بازی کیلزون شناخته می شدند، تصمیم گرفتند ریسک بزرگی را انجام دهند و اثر کاملاً متفاوتی را در مقایسه با بازی قبلی بسازند. تصمیمی که البته از سال ها قبل پایه ریزی شده بود و در سال 2017 عملی شد. سونی هم این تصمیم را تائید کرد و موجب شد تا بازی Horizon Zero Dawn خلق شود و مجموعه جدید و ارزشمندی به بازی های این شرکت اضافه شود. موفقیت نسخه اول باعث شده که اکنون در انتظار جدیدترین نسخه این مجموعه یعنی بازی Horizon Forbidden West باشیم.

همه آنچه از Horizon Forbidden West می دانیم
  • دنباله هورایزن با نام Horizon: Forbidden West برای پلی استیشن 5 معرفی گردید

با خلق مجموعه بازی هورایزن، قهرمان جدیدی به نام Aloy (اِی لوی) هم خلق شد که در نسخه اول از سرگذشت او و ماجرایش در دنیای پسا-رستاخیزی مطلع شدیم. پس از اتمام بازی مطمئن بودیم که ماجرای او در دنیای بازی ها تازه آغاز شده و می تواند در آینده به یکی از بزرگ ترین آثار سونی تبدیل گردد. اتفاقی که اکنون می توان گفت محقق شده است. بازی قرار است ما را دوباره به دنیای این بازی ببرد و با ماجراجویی قهرمانش همراه کند.

داستان

هرچند به صورت کلی داستان بازی هورایزن: زیرو داون به گونه ای است که ماجرای آن نسخه را به اتمام می رساند، اما در همان سکانس خاتمهی بازی، کاملاً واضح و تعیین بود که داستان مجموعه هورایزن قرار است ادامه پیدا کند و این خاتمه راهش نبوده است. هنوز جزییات زیادی از ماجراجویی جدید Aloy توسط سونی و استودیو گوریلا گیمز منتشر نشده است اما با توجه به بعضی از اطلاعات منتشرشده و همچنین نمایش اول بازی شاید بتوانیم چیزهای اندکی را از آن فرا بگیریم.

در بلاگ رسمی پلی استیشن، توضیح بسیار کوتاهی درباره بازی نوشته شده است. در بخشی از این توضیحات آمده:

بااین حال، این اطلاعات چندان قابل توجهی نیست که بتواند ما را درباره داستان این اثر مطلع تر سازد. اگر بخواهیم به جزییات تریلر اولیه بازی توجه بیشتری کنیم، تعیین است که محیط پسا آخرالزمانی بازی مربوط به سان فرانسیسکو است که در آن پل گلدن گیت توسط پوشش گیاهی بزرگ سرسبزی پوشانده شده است و کاخ هنرهای زیبای سانفرانسیسکو به ویرانه ای تبدیل شده و زیر آب مدفون گشته است. نکته دیگری که به راحتی با تریلر بازی می توانیم به آن دست پیدا کنیم، حضور مجدد شخصیت Sylens است که به نظر می رسد نقش مهم تری را هم نسبت به نسخه قبل ایفا خواهد نمود. همچنین با حرکت Aloy به سوی مناطق جدید، طبیعی است که انتظار داشته باشیم که او با قبیله های دیگری هم روبرو گردد. در تریلر بازی هم می توان حضور این قبیله را مشاهده کرد. هرچند که به صورت دقیق نمی دانیم که نقش آن ها چه خواهد بود اما به نظر می رسد یکی از این قبیله ها به فناوری خاصی دست یافته که قادر است ماشین ها و روبات های درون بازی را کنترل نمایند. این قبیله یکی از مسائلی است که شما را در بازی تهدید می نماید.

همچنین در ویدیو دیگری که مدتی بعد از نمایش اولیه منتشر شد، ماتیاس دی یونگه (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی، اعلام نمود که نقشه بازی Horizon Forbidden West شامل مناطقی از یوتا تا سواحل اقیانوس آرام خواهد بود. محیط بازی شامل بخش هایی از کالیفرنیا، یوتا و نوادا هم خواهد بود. با این اوصاف، می توان گفت که نقشه بازی کمی بزرگ تر از نقشه قسمت قبل است.

علاوه بر این، می دانیم که یکی از دلایل ماجراجویی جدید Aloy، یافتن منبع وقوع بلا و آفت همه گیری است که باعث از بین رفتن گیاهان، حیوانات و افراد قبیله ها شده است. بیماری و بلایی ناشناخته که البته مشاهده کردیم که آب وهوای مناطق را به حالت ابر طوفانی با رنگ قرمز درآورده است.

گیم پلی

بازی Horizon Forbidden West مانند نسخه پیشین یک بازی اکشن ادونچر سوم شخص است که از المان هایی از ژانر نقش آفرینی هم بهره می برد. تا به امروز فقط یک تریلر از بازی منتشرشده که آن هم تریلر مستقیمی از گیم پلی بازی نبوده است، پس طبیعی است که چندان نتوانیم درباره این مورد سخن بگوییم. بااین حال، به نظر می رسد که ساختار گیم پلی مشابه و بر پایه نسخه قبل است. در واقع، با توجه به نمایش اولیه بازی و مصاحبه های اجرا شده، احتمالاً سازندگان سیستم گیم پلی نسخه قبل را حفظ نموده و مکانیسم های جدیدی به آن اضافه نموده اند یا بعضی از مکانیسم های قبلی را بهبود داده اند.

همچنین می دانیم که در این نسخه Aloy با به دست آوردن آیتمی قادر است تا به محیط زیر آب رود و رموز نهفته در آن مکان را کشف کند. جایی که البته، از خطر ماشین های خطرناک هم در امان نیست. وجود محیط های زیر آب و کاوش در آن ها می تواند تنوع بیشتری به بازی دهد و ابعاد جدیدی را برای آن بگشاید.

بدون یکی از جذابیت های اصلی نسخه قبلی مجموعه هورایزن، مبارزه با ماشین ها یا همان روبات های بازی بود. با توجه به تریلر این نسخه، از وجود چند روبات تازه مطلع شده ایم و حضور دو ربات قدیمی یعنی Charger و Snapmaw هم در بازی تائید شده است. این روبات های جدید به توضیح زیر هستند:

  • Bristleback: اولین نوع از ماشین های جدیدی که حضور آن ها در بازی تعیین شده، Bristleback نام دارد که ظاهر آن شبیه گونه ای خوک وحشی است که در آفریقای جنوبی زیست می نماید. آن ها هنگام مشاهده شما بسیار تهاجمی هستند و از دندان های تیز خود هم به عنوان سلاح برای حمله استفاده می نمایند.
  • Clawstrider: این یکی دیگر از انواع ماشین های موجود در بازی است که به نظر می رسد طراحی آن با توجه به گونه ای از دایناسورها به نام دراموزوریدها اجرا شده است. علاوه بر حضور در بازی Horizon Forbidden West، جالب است بدانید که آن ها در کمیک (داستان مصور) جدید منتشر شده از هورایزن زیرو داون هم حضور دارند و با این مجموعه بیگانه نیستند.
  • Shellsnapper: این گونه هم یکی دیگر از ربات های بزرگ الجثه موجود در تریلر بازی هستند که تعیین است طراحی آن ها بر اساس لاک پشت اجرا شده است. این ماشین های بزرگ می توانند به خوبی در محیط استتار نمایند و در مقابل راهتان قرار گیرند و برایتان دردسر ایجاد نمایند.
  • Sunwing: این ماشین های پرنده در لحظه ای از تریلر بازی به تصویر کشیده شدند. به احتمال زیاد آن ها از گونه دایناسورهای بالداری به نام پتروسور الهام گرفته شده اند. آن ها از بال های بلند خود برای کسب انرژی استفاده می نمایند.
  • Tremortusk: آخرین گونه از ماشین هایی که در اواخر تریلر، آن ها را دیدیم، این دسته بودند. با یک نگاه ساده می توان متوجه شد که ظاهر و طراحی آن ها بر اساس ماموت ها بوده است. آن ها روبات های مسلح و بسیار قدرتمند و بزرگ الجثه ای هستند که به تنهایی می توانند برایتان دردسرساز شوند اما اگر در راهنمایی قبیله های دشمن باشند، طبیعتاً خطر بیشتری خواهند داشت و می تواند به ماشین های سرسخت تری تبدیل شوند.

در کنار این ماشین ها که از حضور آن ها مطلعی داریم، قطعاً بعضی از ماشین های نسخه قبل که به دو تا از آن ها اشاره شد، در این نسخه هم حضور خواهند داشت. همچنین سازندگان اعلام نمودند که بازی دارای ماشین های جدید بیش تری هم هست که در آینده با آن ها درون بازی روبرو خواهید شد. همچون نسخه قبل، هر کدام از این ماشین ها رویکرد خاص خودشان را دارند و باید حرکات و ضعف ها و قدرت های آن ها توسط Aloy اسکن گردد.

گرافیک

بازی همچون قسمت قبل با موتور بازی سازی بهینه و فوق العاده دسیما ساخته خواهد شد با این تفاوت که اکنون آن ها از نسخه به روزتر و پیشرفته تری این موتور بازی سازی استفاده می نمایند و به تسلط بهتری از آن رسیده اند. از همین رو توانسته اند پیشرفت گرافیکی قابل توجهی در بازی اعمال نمایند. البته، این قضیه بیشتر برای نسخه پلی استیشن 5 صادق خواهد بود. همچنین سازندگان اعلام نموده اند که از ویژگی های کنسول پلی استیشن 5 بهره خواهند برد و این کنسول به آن ها اجازه می دهد که بتوانند تجربه بهتر و چشم نوازتری را خلق نمایند. بگفته آن ها زمان بارگذاری بازی ها به خاطر حافظه اس اس دی کنسول پلی استیشن 5، بسیار کوتاه خواهد بود. علاوه بر ویژگی های گرافیکی، بازی از قابلیت های ویژه و مختلف کنترلر دوال سنس از جمله ماشه های تطبیق پذیر و بازخورد لمسی بهره خواهد برد تا بتواند تجربه بهتری را در کنسول نسل بعدی سونی ارائه دهد.

پلتفرم ها و تاریخ عرضه

بازی Horizon Forbidden West ابتدا در مراسم رونمایی از پلی استیشن 5 برای این کنسول نسل نهمی معرفی گردید اما سونی مدتی بعد به صورت رسمی اعلام نمود که این اثر قرار است برای کنسول پلی استیشن 4 هم منتشر گردد. با توجه به اینکه بازی هورایزن زیرو داون در سال 2017 منتشر شده است، عجیب نیست که بازی برای کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 عرضه گردد چراکه به احتمال زیاد آغاز فرایند ساخت بازی پس از اتمام نسخه قبل اجرا شده و از همان ابتدا برای این کنسول در دست ساخت بوده است.

علیرغم اینکه بازی هورایزن زیرو داون چند سال پس از عرضه برای پلی استیشن 4، بالاخره برای کامپیوترهای شخصی هم منتشر شد، تا به این لحظه هیچ خبری از عرضه نسخه جدید برای کامپیوترها وجود نداشته است. حتی اگر سونی قصد داشته باشد روزی این نسخه را هم برای کامپیوتر منتشر کند، به احتمال زیاد بعدها و پس از چند سال از عرضه اولیه بازی این کار را انجام می دهد. بااین حال، هنوز چیزی معلوم نیست و فقط می توانیم بگوییم که این بازی تا به امروز برای کامپیوتر معرفی نشده است.

  • عرضه Horizon: Forbidden West برای 2021 در نظر گرفته شده است

تاریخ دقیق عرضه بازی تعیین نشده اما این نکته را می دانیم که استودیو گوریلا گیمز و شرکت سونی اعلام نموده اند که در نظر دارند بازی Horizon Forbidden West را در سال 2021 منتشر نمایند. در تبلیغات اخیر سونی هم اعلام شده که این بازی برای نیمه دوم سال 2021 در نظر گرفته شده است. پس اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و بازی با تأخیر روبرو نگردد، این اثر در سال 2021 با قیمت 70 دلار برای کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. همچنین به خاطر اینکه تا به امروز نمایش های کمی از بازی دیده ایم، این احتمال وجود دارد که به زودی و در این چند ماه سونی تریلر جدیدی را از این بازی منتشر کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1377

به "همه آنچه از Horizon Forbidden West می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه از Horizon Forbidden West می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید