همه آنچه بر ماهواره پیغام گذشت

به گزارش مجله افتخار، مدیر کنترل سیستم پروژه ماهواره پیغام امیرکبیر اطلاعات و تاریخچه این ماهواره را تشریح کرد.

همه آنچه بر ماهواره پیغام گذشت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، وفا صدقی مدیر کنترل سیستم پروژه ماهواره پیغام امیرکبیر در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا که صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید، گفت: از سال 86 ساخت مدل پروازی ماهواره را آغاز کردیم و پس از سال ها توانستیم مدل پروازی را ارائه کنیم اما مشکل از جایی آغاز شد که ما این ماهواره پروازی را برای پرتابگرهای خارجی آماده کردیم.

وی ادامه داد: ناامید نشدیم و در همین دوران با همکاری پژوهشکده زیرسیستم های ماهواره ناهید 1 را آنالیز کردیم و کسانی به ما می گفتند که پس از سرانجام مدل مهندسی، پروژه را به اتمام برسانید و به همین دلیل تیم 62 نفره ما کاهش یافت و تعداد هم تیمی های من به انگشتان دست رسید.

صدقی گفت: تا اینکه پرتابگر سیمرغ به بلوغ رسید و ما براساس آن الزامات را طراحی کردیم و بر اساس آن توانستیم در سال 97 مدل پروازی را آماده کنیم.

وی گفت: بالاخره ماهواره پیغام برای پرواز آماده شد و در سایت پرتاب نیز تجربه های خوبی داشتیم و توانستیم ماهواره را کپسوله کنیم و داخل فیرینگ قرار دهیم.

صدقی گفت: بامداد 25 دی ماه همه چیز برای پرتاب آماده بود و وقتی شنیدیم ماهواره پیغام در حال سقوط است ناراحت شدیم ولی این ماهواره برد توان الکتریکی، برد جی پی اسش روشن شد و داده هایی را به زمین ارسال کرد.

وی اظهار داشت: ما از تجربه ماهواره پیغام، پیغام های زیادی را برای حوزه فضایی داریم و تیمی هستیم که می توانیم پیشرو فناوری باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 441

به "همه آنچه بر ماهواره پیغام گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه بر ماهواره پیغام گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید