همکاری تازه هواپیمایی ترکیه و بویینگ

به گزارش مجله افتخار، هواپیمایی ترکیه قصد سفارش 40 هواپیما بویینگ 787-9s را دارد

هواپیمایی ترکیه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت هوایی (شرکت آمریکایی بویینگ) در روز آدینه اعلام کردند که این شرکت هواپیمایی ترک میخواهد 40 هواپیما 787-9 خریداری کند.

همکاری تازه هواپیمایی ترکیه و بویینگ

شرکت بویینگ می گوید این سفارش به زودی نهایی می گردد، ولی این شرکت خبری از نوع موتورهای مورد نظر شرکت هوپیمایی ترکیه نداده است. بعد از نهایی شدن سفارش، قیمت تقریبی آن برابر با 11 میلیارد دلار خواهد بود. البته سفارش های بزرگ این چنینی شامل درصدهای تخفیف هم می شوند که آن ها بعداً محاسبه می شوند.

رئیس هواپیمایی ترکیه می گوید سری هواپیماهای 787 پیشرفته ترین هواپیماها از نظر تکنولوژی هستند. ما قصد داریم تا تعداد بیشتری از این هواپیماها را خریداری کنیم تا بتوانیم جوابگو تقاضاهای مشتریان در سومین فرودگاه استانبول باشیم و بعلاوه اینکه در صدمین سالگرد جمهوری ترکیه، ظرفیت حمل و نقل مسافر خود را افزایش دهیم. جدای از اینها، افزایش رضایت مشتری هم یکی دیگر از اهداف ما است.

بیشتر بخوانید: 8 حقیقت جالب در خصوص هواپیمایی ترکیه

فرودگاه نو استانبول که قرار است جایگزین فرودگاه بین المللی آتاتورک گردد، قرار است در اواخر اکتبر سال 2018 افتتاح گردد. فرودگاه آتاتورک در حال حاضر اصلی ترین درگاه ارتباطی استانبول است.

گزارش ها حاکی از آن است که هواپیمایی ترکیه 293 هواپیما دارد که 125تای آن ها جت های بویینگ هستند. این شرکت بعلاوه 75 هواپیما سری 737 و 2 هواپیما 777-200LR دیگر هم سفارش داده است.

علاوه بر انتشار خبر این سفارش، شرکت بویینگ و دولت ترکیه بیان کردند که چهارچوب استراتژیکی را در نظر دارند تا در قالب علایق هواوفضایی این کشور با هم همکاری های بیشتری داشته باشند. این علایق شامل تحقیقات، مهندسی و آموزش های لازم برای دولت، شرکت ها و ایرلاین های ترکیه می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1923

به "همکاری تازه هواپیمایی ترکیه و بویینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری تازه هواپیمایی ترکیه و بویینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید