همکاری های متقابل ایران و ازبکستان به سود فوتبال آسیاست

به گزارش مجله افتخار، میرشاد ماجدی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران در مورد حضورش در کشور ازبکستان گفت: به دعوت فدراسیون فوتبال ازبکستان به منظور یاری به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق به تاشکند آمدم. از بعضی کشورهای صاحب فوتبال آسیا نفراتی برای این منظور به ازبکستان دعوت شده بود و از سوی ایران هم من دعوت شده بودم.

همکاری های متقابل ایران و ازبکستان به سود فوتبال آسیاست

وی بیان داشت: بخش عمده ای از زمان ما صرف برگزاری مسابقات در این کشور می گردد و من سعی کردم با مدیریت زمان، جلساتی هم در راستای وسعت و بهبود روابط فوتبالی و افزایش همکاری های متقابل دو کشور داشته باشم؛ که نخستین نشست به همین منظور با روشن ایرماتوف، چهره سرشناس دنیای داوری و نایب رییس کنونی فدراسیون فوتبال ازبکستان انجام شد.

ماجدی گفت: در ازبکستان با پروژه استعدادیابی به نام دابل پاس آشنا شدم که ازبکها این طرح را با هماهنگی فیفا اجرا می نمایند و از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. گام اول آشنایی با این طرح بود و بدیهی است که باید این طرح را با مطالعه بیشتر ایرانیزه کرد و در کشور خودمان اجرایی کرد.

کارشناس فوتبال گفت: طی ملاقات دو ساعتته ای که با پیتر هویسترا سرمربی هلندی تیم پاختاکور داشتم، تا حدود زیادی با برنامه های این تیم به خصوص در تیم های پایه و آموزشگاه آشنا شدم. سرمربی هلندی پاختاکور که از خانواده آژاکس است حتی در مورد آموزشگاه های آژاکس از معروفیت جهانی برخوردار است اطلاعات بسیار خوبی در اختیار من گذاشت که می توان از آن به برترین شکل استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال سپس در مورد ملاقات با عوض مکسوموف دبیر کل فدراسیون فوتبال ازبکستان شرح داد: ازبکها ایران را به اسم یکی از کشورهای قوی منطقه قبول دارند و از فوتبال ما با اسم قطب فوتبال آسیا یاد می نمایند؛ ملاقاتهای من با مقامات فوتبالی این کشور تعیین کرد بی علاقه به وسعت ارتباطات فوتبالی با ما نیستند و باید زمینه آن فراهم گردد.

وی اضافه نمود: ایران و ازبکستان به اسم کشورهای مهم در آسیایی میانه می توانند حداقل در زمینه فوتبال با همکاری یکدیگر اتفاقات خوبی را در منطقه رقم بزنند و این موضوع مستلزم وسعت روابط است. من در این سفر سعی کردم زیربنای این موضوع را فراهم کنم. حالا که تعیین شد ازبکها هم بی تمایل به بهبود روابط فوتبالی فی مابین نیستند، باید برای این منظور همت ورزید. همکاری های متقابل فوتبالی ایران و ازبکستان قطعاً به سود فوتبال هردو کشور و منطقه خواهد بود.

ماجدی تاکید نمود: ازبکها زیرساختهای خوبی در فوتبال دارند و تجربیات خوبی در سیستم های آموزشگاهک فوتبال دارند که ما هم می توانیم از تجربیات آنها در این زمینه ها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1699

به "همکاری های متقابل ایران و ازبکستان به سود فوتبال آسیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های متقابل ایران و ازبکستان به سود فوتبال آسیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید