هنگ کنگ همچنان شاهد درگیری های شدید است

به گزارش مجله افتخار، به دنبال درگیری های شدید روز یکشنبه، مردم هنگ کنگ امروز، دوشنبه در ایستگاه های مترو با حضور پلیس های ضد شورش روبه رو شدند.

هنگ کنگ همچنان شاهد درگیری های شدید است

به گزارش خبرنگاران، معترضان هنگ کنگ امروز، دوشنبه خواهان برگزاری اعتراضات گسترده شدند اما به نظر می رسد که این شهر تقریبا به وضعیت آرام خود بازگشته و فروشگاه های آن باز هستند، قطارها در حال فعالیتند و کارگران و کارمندان به محل کار خود می روند.

با این حال به دنبال درگیری های شدید روز گذشته، پلیس ضد شورش امروز در ایستگاه های مترو حضور یافت و معترضان هم با ممانعت از بسته شدن درهای قطارها، موجب بروز هرج و مرج در ساعات شلوغی حمل و نقل عمومی شدند.

بنا به گفته شاهدان عینی، پلیس دست کم یک گروه از این معترضان را دستگیر نموده است.

در نخستین روز سال تحصیلی جدید، دانش آموزان مقاطع بالاتر تحصیلی و دانشجویان حضور در کلاس ها را بایکوت کردند که خلاف انتظارات کسانی بود که فکر می کردند با شروع سال تحصیلی اعتراضات سه ماهه هنگ کنگ انتها خواهد یافت.

سازمان دهندگان اعتراضات تخمین زده اند که دست کم 9000 دانش آموز از بیش از 200 مدرسه در بایکوت کلاس های درس شرکت کردند.

گزارش شده است که دانش آموزان با لباس مدرسه، نقاب و کلاه و عینک ایمنی در مقابل مدرسه خود در باران زانو زده و دست در دست هم شعار داده اند هنگ کنگ را آزاد کنید، دموکراسی را برقرار کنید.

دانش آموزان و دانشجویان گفته اند، اگر دولت همچنان خواسته های معترضان را برآورده نکند، به زودی اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک فروشنده میوه در حالی که در غرفه خیابانی خود مشغول فروش بود، اظهار کرد: دیگر اعتراض نمی کنیم. در حال حاضر به پول احتیاج داریم. فکر می کنم فعلا به اندازه کافی مشکل و درگیری داشته ایم.

هزاران معترض روز یکشنبه راه های منتهی به فرودگاه هنگ کنگ را بستند و مانع عبور و مرور وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه شدند تا توجه دنیا را به کوشش خود برای داشتن خودمختاری بیشتر جلب نمایند.

به گفته مقامات فرودگاه هنگ کنگ، 25 پرواز در روز یکشنبه لغو شد اما خدمات حمل و نقل به طور عمده به وضعیت عادی بازگشته است.

بعضی از معترضان دیروز پس از ترک فرودگاه هنگ کنگ در یک ایستگاه مترو با میله های فلزی دوربین های مدار بسته و لامپ ها و گیت های ورود و خروج را تخریب کردند. با ورود پلیس به این ایستگاه، چندین تن دستگیر شدند.

پلیس و معترضان همچنین در شب گذشته با معرتضان درگیر شدند که بعضی از این درگیری ها را می توان شدیدترین درگیری های انجام شده از زمان شروع اعتراضات هنگ کنگ دانست.

در همین حال، سرمقاله امروز چندین روزنامه دولتی چین به محکوم کردن اعتراضات هنگ کنگ و دیوانه و شرور خواندن معترضان اختصاص یافته که موجب بروز فاجعه در اقتصاد این شهر شده اند.

خبرگزاری دولتی شینهوا در سرمقاله خود نوشته است: انتها آنان که برای ایجاد اخلال در هنگ کنگ کوشش می نمایند، فرا می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 310

به "هنگ کنگ همچنان شاهد درگیری های شدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ همچنان شاهد درگیری های شدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید