واتس اپ به زودی در این گوشی ها از کار می افتد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران: به خاطر به روزرسانی گسترده این اپلیکیشن پیغام رسانی، میلیون ها گوشی همراه به زودی دیگر واتس اپ را پشتیبانی نخواهند کرد. نسخه های قدیمی تر گوشی های اندروید و آیفون از تاریخ یک فوریه دیگر قابلیت دسترسی به این اپلیکیشن را - که تحت مالکیت فیسبوک است، نخواهند داشت. هم اینک نیز برخی از گوشی های ویندوز قابلیت استفاده از این اپلیکیشن را از دست داده اند.

واتس اپ به زودی در این گوشی ها از کار می افتد

واتس اپ می گوید این اقدام برای حفظ امنیت کاربرانش ضروری بوده است و به ایشان سفارش نموده از آخرین نسخه سیستم عاملی استفاده نمایند که برای گوشی آن ها موجود است.

واتس اپ خاطرنشان کرد بعد از 31 ژانویه برخی از قابلیت های برنامه ممکن است در هر زمانی متوقف گردد.، چون دیگر به دنبال ارتقای برنامه خود برای آن دسته از سیستم عامل ها نیست.

واتس اپ در پستی در بلاگ خود نوشت: در سیستم عامل هایی که در ادامه می آید، دیگر نمی توان حساب کاربری جدیدی ایجاد کرد یا حتی از حساب های فعلی دوباره هویت خود را تایید کرد. برای بهترین تجربه در استفاده از واتس اپ، پیشنهاد ما استفاده از آخرین نسخه های سیستم عامل اپل و اندروید موجود برای گوشی است.

سیستم عامل آیفون اپل (iOS)

برای گوشی های اپل، هر آیفونی که سیستم عامل 8 یا قدیمی تر از آن را داشته باشد، واتس اپ تا آخر ماه ژانویه از آن برچیده می گردد.

اپل سیستم عامل 9 آیفون را در سال 2015 منتشر کرد، که یعنی هر کسی آیفون 6اس یا جدیدتر دارد، به مسئله ای برنخواهد خورد. برخی از مدل های قدیمی تر -، ولی نه همه آن ها، نیز قادر خواهند بود سیستم عامل 8 را نصب نمایند. در ادامه فهرست آیفون هایی را که قبل از سیستم عامل 8 ساخته شدند از نظر خواهیم گذراند و خواهیم دید قابلیت پشتیبانی از برنامه جدیدتر را خواهند داشت یا خیر:

آیفون 6/ آیفون 6 پلاس - می تواند به سیستم عامل 9 ارتقا یابد تا واتس اپ را پشتیبانی کند.

آیفون 5/ آیفون 5 اس / آیفون 5 سی- می تواند به سیستم عامل 9 ارتقا یابد تا واتس اپ را پشتیبانی کند.

آیفون 4 اس - می تواند به سیستم عامل 9 ارتقا یابد تا واتس اپ را پشتیبانی کند.

آیفون 4 و قدیمی تر - نمی تواند به سیستم عامل 9 ارتقا یابد و واتس اپ دیگر پشتیبانی نخواهد شد.

اندروید

این ماجرا شامل هر گوشی اندرویدی می گردد که نسخه ای قدیمی تر از 4.0.3 دارد (یا اندروید نون بستنی - Ice Cream Sandwich) که در سال 2011 منتشر شد.

این بدان معنی است که اندروید های 2.3.7 و قدیمی تر از آن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، که البته فقط گوشی هایی با قدمتی بیش از ده سال را شامل خواهد شد.

حتی بسیاری از گوشی هایی که قبل از 2011 ساخته شده اند نیز قادر خواهند بود به سیستم عامل های جدیدتر ارتقا یابند، یعنی صاحبان آن ها می توانند به استفاده از واتس اپ ادامه دهند.

واتس اپ گفت: گرچه این گوشی ها بخش مهمی از داستان و کار ما بوده اند، ظرفیت های لازم برای گسترش برنامه ما در آینده و قابلیت های جدید آن را نخواهند داشت. این تصمیم خیلی سختی بود، ولی در عین حال تصمیمی درست بود تا بتوانیم افراد را با تجربه ای بهتر در استفاده از واتس اپ برای ارتباط با دوستان، خانواده، و عزیزان شان فراهم آوریم.

صاحبان گوشی های اندروید می توانند نسخه سیستم عامل دستگاه خود را با رفتن به منوی تنظیمات (Settings) - تنظیمات عمومی (General) و بعد به روزرسانی نرم افزار (Software Update) پیدا نمایند.

منبع: ایندیپندنت فارسی

منبع: برترین ها
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1025

به "واتس اپ به زودی در این گوشی ها از کار می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ به زودی در این گوشی ها از کار می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید