تهرانی ها چگونه از زمان بندی حرکت اتوبوس ها مطلع شوند؟
به گزارش مجله افتخار، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به سیستم اعلام زمان بندی حرکت اتوبوس ها در عین حال گفت: شرکت واحد در هیچ دوره ای متولی مانیتورهای ایستگاه های اتوبوس نبوده است.
به گزارش خبرنگاران، محمود ترفع در مورد سیستم اعلام زمان بندی حرکت اتوبوس ها گفت: این سیستم یک انقلاب در حمل و نقل اتوبوسی و یکی از بهترین اقدامات در جهت حفظ کرامت مسافران بوده است.
وی درباره مانیتورهای اطلاع رسانی برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس ها که در ایستگاه های اتوبوس نصب شده اند، گفت: متولی آن مانیتورها در هیچ دوره ای شرکت واحد نبوده است، شهروندان می توانند از نرم افزار تهران باس که برای گوشی های همراه طراحی شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده است، برای دریافت برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس ها استفاده کنند.
کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات در اتوبوسرانی تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره چابک سازی و جذب نیرو در این شرکت گفت: موضوع چابکسازی از دوره های قبل نیز مد نظر بود و در راستای خصوصی سازی، هر سال بخشی از نیروها بازخرید یا بازنشسته شده اند.
ترفع افزود: البته باید توجه داشت که موضوع چابک سازی حد و حدود دارد و قرار نیست حمل و نقل عمومی را آن قدر محدود کنیم که به کل جمع شود.
وی با اشاره به اینکه در آذرماه 85 مصوبه خصوصی سازی توسط دولت ابلاغ شد و در دی ماه همان سال، حد و حدود این چابک سازی بر اساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصی سازی معین شد، اظهار کرد: بر اساس ماده واحده مذکور، شهرداری تهران مکلف است در هر شرایط، 40 درصد از ناوگان را به صورت ملکی حفظ کند و برای حفظ این 40 درصد، نیازمند نیرو است.
ترفع درباره تعداد نیروهای شرکت واحد گفت: اسفندماه سال گذشته 830 نفر در شرکت واحد بازنشسته شدند که 430 نفر از آنها راننده بودند و برای جایگزین کردن آنها، استخدام نیروهای جدید ضرورت دارد.
براساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی با بیان اینکه در مجموعه اتوبوسرانی تهران، کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم، شرح داد: با توجه به اینکه در سال 99 تعداد 830 نفر، در سال 98 تعداد 700 نفر و در سال 97 تعداد 600 نفر از کارکنان شرکت واحد بازنشسته شده اند، قطعاً جذب نیروهای جدید برای جایگزینی این افراد ضروری است، مگر اینکه بگوییم همه این افراد در تمامی ادوار مدیریت شهری، مازاد بوده اند و به رغم عدم نیاز به حضور آنها، در استخدام بوده و همچنان حقوق دریافت می کرده اند.
منبع: خبرگزاری ایسنا