ورود پست به تحول دیجیتالی با 80 سرویس پستی جدید، زیان ده تر شدن پست در سمنان

به گزارش مجله افتخار، مدیرکل پست استان سمنان با اشاره به افزایش هزینه های توزیع و حمل و نقل برای این اداره کل و عدم افزایش متناسب با آن از زیان ده تر شدن شرکت پست اطلاع داد و گفت: با این همه پست استان به عنوان یک نهاد دولتی خود را موظف به خدمات دهی به مردم استان می داند.

ورود پست به تحول دیجیتالی با 80 سرویس پستی جدید، زیان ده تر شدن پست در سمنان

به گزارش خبرنگاران-نصرت الله مشیری در آستانه روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به زیان ده بودن پست، این اداره کل به دنبال مدیریت هزینه ها و جذب بازارهای جدید است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی درآمدها در پست استان سمنان اضافه نمود: با وجود این افزایش درآمدها، به دلیل افزایش هزینه ها متاسفانه نقطعه تعادلی یا میزان درآمد به هزینه پست استان از 60 درصد در 6 ماهه اول سال قبل به 43 درصد در 6 ماهه اول امسال رسیده و به عبارتی علی رغم افزایش درآمدها شرکت پست در استان زیان ده تر شده است.

مشیری لازمه جذب بازارهای جدید را ارائه خدمات کیفی و جلب رضایتمندی مشتریان خواند و اضافه نمود: ارتقاء کیفی خدمات پستی با پایداری شبکه پستی و نظارت هدفمند و جلب رضایتمندی عمومی محقق می گردد.

مدیرکل پست استان سمنان از الزام اداره کل پست استان به خدمات دهی به مناطق دورافتاده اطلاع داد و گفت: حضور پست در اقصی نقاط کشور و استان در قانون تصریح شده و برخلاف بخش خصوصی که خدمات خود را در مناطقی ارائه می دهد که صرفه مالی داشته باشد پست به عنوان یک دستگاه حاکمیتی موظف است که در نقاط دورافتاده نیز به ارائه خدمت بپردازد.

وی از اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال پست به عنوان مهمترین طرح پست در امسال نام برد و گفت: شرکت پست با اجرای این طرح به دنبال این است که کلیه مشاغل، کسب و کارها و استارتاپ ها را تحت پوشش قرار دهد.

مشیری از ستاپ یا سکوی تجارت الکترونیک پست به عنوان طرحی با ظرفیت های متنوع نام برد و گفت: اداره کل پست از ظرفیت های متعددی در حوزه ناوگان پستی، شبکه مویرگی توزیع، ساختمان ها و ابنیه و مهمتر از همه نیروی انسانی آموزش دیده برخوردار است.

وی از برنامه ریزی این اداره کل برای همکاری با استارتاپ ها اطلاع داد و اظهار کرد: پست برای سرویس دهی مناسب تر به مردم از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می نماید.

وی با اشاره به سرعت بالای تغییرات در دنیای امروز گفت: این تغییرات مستمر، معمولا نیازهای جدیدی را به وجود آورده و لذا شرکت پست با بهره گیری از توان بخش خصوصی می کوشد جوابگوی این نیازهای جدید باشد.

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه رویکرد اصلی پست در طرح تحول دیجیتال سوق دادن سرویس های پستی از سنتی به دیجیتالی است ادامه داد: شرکت پست در سراسر کشور به دنبال سرویس دهی الکترونیک محور است.

مشیری اضافه نمود: شرکت پست حدود 80 سرویس پستی الکترونیک محور در قالب طرح تحول دیجیتال طراحی و عملیاتی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 449

به "ورود پست به تحول دیجیتالی با 80 سرویس پستی جدید، زیان ده تر شدن پست در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود پست به تحول دیجیتالی با 80 سرویس پستی جدید، زیان ده تر شدن پست در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید