تور ارزان کوالالامپور: چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله افتخار، حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور

فرودگاه بین المللی کوالالامپور (KLIA) مهم ترین فرودگاه کشور مالزی و یکی از فرودگاه های مهم و مشهور منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می رود. این فرودگاه مقصد میلیون ها توریست از سراسر دنیاست و در سال 2016، بیش از 52 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند. از آنجا که مالزی و فرودگاه کوالالامپور مقصد محبوبی برای توریستان ایرانی محسوب می گردد در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات در سفر به مالزی بتوانید به راحتی خود را از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان کوالالامپور: چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان کوالالامپور از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

راه های دسترسی به مرکز شهر کوالالامپور

اگر با استفاده از تور کوالالامپور به این فرودگاه سفر می کنید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه باشید. خدمات ترانسفر فرودگاه معمولا از سوی مجریان تور ارائه می گردد و شما را از فرودگاه به هتل و مرکز شهر می برند. اما اگر قصد دارید به صورت شخصی به مالزی سفر کنید گزینه های متعددی پیش روی شما واقع شده است. خوشبختانه گزینه های حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور بسیار زیاد است و با هر بودجه و زمانی که داشته باشید می توانید خود را از فرودگاه به مرکز شهر برسانید. در ادامه با این گزینه ها آشنا می شویم:

  • قطار اکسپرس فرودگاه

سریع ترین راه برای جابجایی بین فرودگاه و مرکز شهر بدون شک قطار اکسپرس (KLIA Express) است. این قطارها با حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت می نمایند و فاصله فرودگاه کوالالامپور تا مرکز شهر را در 28 دقیقه طی می نمایند. قطار اکسپرس در فاصله فرودگاه و مرکز شهر هیچ گونه توقفی ندارد و هر روز با فواصل زمانی حدودا 20 دقیقه یک بار حرکت می نماید. قطار اکسپرس سریع ترین و نسبتا راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور به شمار می رود؛ به ویژه اگر برای بار اول به کوالالامپور سفر می کنید تماشای کلان شهر کوالالامپور از پنجره های قطار تجربه ای جالب و مجذوب کننده خواهد بود. این قطارها مجهز به سیستم تهویه مطبوع، جایگاه های راحت، دستشویی، تفریح های دیجیتال، فضا برای قرار دادن بار و چمدان و تسهیلات ویژه ویلچیر هستند. برای تهیه بلیط اکسپرس می توانید به وسیله اپلیکیشن، وبسایت یا باجه های واقع در فرودگاه بخرید.

  • اتوبوس شاتل فرودگاه

برای کسانی که قصد سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور را دارند و دنبال مقرون به صرفه ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور هستند اتوبوس شاتل برترین گزینه است. این اتوبوس ها بدون هیچ گونه توقف از فرودگاه کوالالامپور تا ایستگاه مرکزی کوالالامپور در مرکز شهر حرکت می نمایند و قیمت بلیط اتوبوس تنها 18 رینگیت مالزی (RM) (حدود 4 دلار) است. اتوبوس های شاتل سیستم تهویه مطبوع و جایگاه های راحتی دارند و در طول سفر می توانید از موسیقی های شاد مالزی نیز لذت ببرید. این امکان برای مسافران وجود دارد که هنگام رسیدن به فرودگاه بلیط رفت و برگشت اتوبوس های شاتل را تهیه نمایند و هزینه ای کمتر بپردازند. باجه فروش بلیط در طبقه دوم ترمینال واقع شده است و اتوبوس ها هر نیم ساعت یک بار از ساعت 5:30 صبح تا 21:30 شب فعال هستند.

  • تاکسی و لیموزین

اما راحت ترین (نه مقرون به صرفه ترین) گزینه حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور تاکسی است. با استفاده از تاکسی می توانید از فرودگاه کوالالامپور سوار شوید و بدون دردسر روبروی هتلتان پیاده شوید. کرایه تاکسی ها از حدود 70 رینگیت (برای تاکسی های معمولی) آغاز می گردد و تا بالای 100 رینگیت (برای تاکسی های وی آی پی، سرویس لیموزین یا تاکسی های ویژه) متغیر است. تاکسی های فرودگاه با تاکسی های شهری متفاوت هستند و بسیار مدرن و راحتند. برای سوار شدن به این تاکسی ها ضروری است از باجه مخصوص بلیط تهیه کنید و بلیط تاکسی های معمولی نرخ ثابتی دارد. در فرودگاه کوالالامپور 4 انتخاب برای تاکسی دارید: تاکسی معمولی، پریمیوم لیموزین، سوپر لاکچری و ون های ویژه خانواده. تاکسی های معمولی مقرون به صرفه ترین تاکسی هستند و برای 2-3 نفر مناسب هستند.

اگر تعدادتان 3-4 نفر است و بار و چمدان زیادی همراهتان دارید می توانید از تاکسی های پریمیوم بهره ببرید. این تاکسی ها به نسبت تاکسی های معمولی فضای داخلی جادار و بزرگ تری دارند. تاکسی های پریمیوم گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کوالالامپور به شمار می فرایند، اما در عین حال راحت ترین گزینه نیز هستند. تاکسی های سوپر لاکچری از همه لوکس تر هستند و از ماشین های جگوار نوع اس استفاده می نمایند. تاکسی های ون نیز برای تعداد بیشتر از 4 نفر مناسب است و برای خانواده ها برترین انتخاب است.

به خاطر داشته باشید که:

  • کرایه تاکسی ها از نیمه شب تا 6 صبح 50% اضافه خواهد شد.
  • به جز تاکسی های ویژه فرودگاه تاکسی های متفرقه نیز در فرودگاه حضور دارند و ممکن است قیمتی به مراتب کمتر را به شما پیشنهاد بدهند. برای راحتی و امنیت بیشتر مسافران، به ویژه مسافرانی که بار اول به مالزی سفر می نمایند توصیه می گردد به هیچ وجه از این تاکسی ها استفاده نکنید.

wonderfulmalaysia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1993

به "تور ارزان کوالالامپور: چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوالالامپور: چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید