چین قابلیت های نیروی دریایی خود را ارتقا می دهد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران: چین ضمن اعلام راهبرد دفاعی خود تاکید نمود که میخواهد قابلیت و توانایی نیروی دریایی را به فراتر از آبهای ساحلی گسترش و ارتقا دهد.

چین قابلیت های نیروی دریایی خود را ارتقا می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تاکید چین بر گسترش قابلیت های نیروی دریایی به فراتر از آبهای ساحلی خود در شرایطی است که پکن با تهدیدات امنیتی بیشتری به خصوص در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین روبرو است.

شورای دولتی چین با انتشار سند مربوط به راهبرد دفاعی تاکید نمود که به افزایش اقدامات خود برای حفاظت از دریاهای آزاد ادامه خواهد داد. پکن همچنین از کشورهای همسایه به خاطر اقدامات تحریک آمیز در جزایر واقع در دریای جنوبی چین به شدت انتقاد کرده است.

انتشار این سند راهبردی در شرایطی است که تنش بین چین و کشورهای همسایه بر سر مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، افزایش یافته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

یانگ یوجون سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید نمود که فعالیت های پکن در جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، قابل قیاس با ساخت مسکن و جاده در سرزمین اصلی این کشور است. از نظر حاکمیت ارضی، هیچ اختلافی بین این دو وجود ندارد. بعضی کشورها با انگیزه های پنهانی به صورت ناعادلانه ای حضور نظامی چین در منطقه را زیر سئوال می برند و این مساله را حساس می نمایند. فعالیت های جاسوسی و شناسایی در منطقه رو به افزایش است و چین تدابیر لازم را برای پاسخ اتخاذ خواهد نمود.

پس از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین و مناطقی که چین در حال ساخت جزایر مصنوعی است، پکن نارضایتی شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که ارتش چین هواپیمای آمریکایی را از منطقه دور کرده است. وی این اقدام آمریکا را تهدیدی برای جزایر چین در دریای جنوبی چین ارزیابی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین توضیح داد: چین به شدت منطقه مذکور را زیر نظر دارد و اقدامات مناسب و لازم را برای جلوگیری از ضربه وارد شدن به امنیت جزایر چینی در دریا و هوا، انجام خواهد داد.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز پیش از این توضیح داد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان آنالیز گزینه هایی شامل ارسال هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به نزدیکی مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین شده است.

این اقدام چین در شرایطی صورت می گیرد که چندی پیش وزارت دفاع آمریکا تاکید نمود که جدیدترین و پیشرفته ترین سامانه های تسلیحاتی در ابتدا در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر خواهد شد. زمانی که این جابجایی ها کامل گردد، 60 درصد ناوگان نظامی نیروی دریایی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام و هند مستقر خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 584

به "چین قابلیت های نیروی دریایی خود را ارتقا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین قابلیت های نیروی دریایی خود را ارتقا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید