کشف فسیل وال چهارپا در پرو

به گزارش مجله افتخار، دیرینه شناسان پیروز به کشف یک فسیل نسبتا سالم از یک وال با چهار پا در پرو شده اند که باعث می گردد بتوان اطلاعات جامعی در خصوص نحوه تکامل این جاندار در 50 میلیون سال اخیر کسب کرد.

کشف فسیل وال چهارپا در پرو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ان دی تی وی، اجداد وال ها و دلفین های امروزی 50 میلیون سال قبل بر روی زمین زندگی می کردند. محل اصلی سکونت این موجودات کشورهای هند و پاکستان فعلی بوده است.

دیرینه شناسان قبلا هم فسیل هایی از این موجودات را در قاره آمریکای جنوبی یافته بودند که قدمت آن به 41.2 میلیون سال می رسد. اما قدمت فسیل تازه بیشتر بوده و به 42.6 میلیون سال می رسد.

این فسیل نشان می دهد وال های ماقبل تاریخ دارای 4 پا بوده اند و لذا هم قادر به راه رفتن بر روی زمین بوده و هم می توانستند در آب شنا نمایند. این قابلیت در گذر زمان تغییر کرد و وال ها از موجوداتی دوزیست به موجوداتی که تنها می توانند در آب شنا نمایند، مبدل شدند.

فسیل یادشده در منطقه ای موسوم به Playa Media Luna در پرو شناسایی شده است که منطقه ای صحرایی محسوب می گردد. آرواره ها، دندان ها، بخش های زیادی از بدن، پاها و حتی انگشتان این وال ما قبل تاریخ در فسیل شناسایی شده وجود دارد. طول این وال 4 متر بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 175

به "کشف فسیل وال چهارپا در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف فسیل وال چهارپا در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید