گردشگری سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را در لرستان در پی دارد

به گزارش مجله افتخار، ایسنا/ براساس سخنان کارشناس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گردشگری سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را در لرستان در پی دارد.

گردشگری سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را در لرستان در پی دارد

دکتر طهماسب نظری در جلسه آنالیز توانمندی جهانگردی سلامت در لرستان که با همت سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی برگزار گردید، اظهار کرد: جهانگردی سلامت با دیدگاه جذب جهانگرد خارج از کشور کاری ارزشمند است که علاوه بر ایجاد اشتغال به تبادل فرهنگی بین ایران و کشورهای دیگر می انجامد.

وی افزود: در بیمارستان شفا مجوزهای برنامه جهانگردی برای مدت دو سال اخذ شد و تعدادی بیماری نیز جذب شدند اما با وجود کرونا این مهم مسکوت ماند.

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این دانشگاه ظرفیت های خوبی برای جذب جهانگرد سلامت وجود دارد.

نظری گفت: برای جهانگردی سلامت احتیاج به یکسری زیرساختهاست و چنانچه آنها را در بخش دولتی بویژه بیمارستان قلب مهیا سازیم، ظرفیت ویژه ای برای این موضوع خواهد بود.

وی افزود: بخش زیادی از مسائل جمعیت کشور مربوط به رنج سنی 15 تا 35 سال است و ضرورت دارد با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی در بین این قشر وجود دارد، در این راستا باید به این مسئله ورود پیدا کنیم.

نظری گفت: جهانگردی سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را برای استان در پی دارد و میتوان از این رنج سنی 15 تا 35 سال در ایجاد تورهای جهانگردی استفاده گردد.

وی اظهار کرد: چنانچه احتیاج باشد، در مجلس قوانینی وضع و حتی با هزینه های پایین تورهای جهانگردی ایجاد و سوبسید نیز لحاظ گردد، چرا که با انجام این کار علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی این قشر را نیز تامین خواهیم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1897

به "گردشگری سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را در لرستان در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را در لرستان در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید